onsdag 3 augusti 2011

Önskepaletter #4: Too Faced Matte Eye Shadow Collection.


Vi har redan spanat på en palett från Too Faced i kategorin, men här kommer en godbit för er som gillar matta skuggor: Matte Eye Shadow Collection. Här har Too Faced samlat nio matta skuggor för de tre lookerna Day, Classic och Fashion, precis som i sina tidigare storsäljarpalettern Naked Eye och Natural Eye. Skuggorna heter Tufted Suede (soft tan), Chinchilla (light warm brown), Coffee Bean (dark brown), Velveteen Bunny (ivory), Pebbles (gray), London Fog (deep blue), Fresh Linen (pale pink), Vintage Violet (violet mauve) och Midnight (charcoal gray. Ser fint ut tycker jag, även om jag oftast väljer skimriga skuggor. Inte helt otippat lockar London Fog mig allra mest. Är ni sugna på nio matta?

8 kommentarer:

  1. Den här paletten är jag otroligt sugen på! Den finns väl bara på Sephora eller hur?

    SvaraRadera
  2. Ser riktigt intressant ut! Jag gillar matta, då de ofta känns lite mer vardag - då kan man ha grönt eller blått eller lila utan att det blir fest, och ändå komma undan med rejält med färg. (hälsningar periodvis feg). Aldrig upplevt att matta skulle vara svårare att blenda heller, vilket jag läst en del säga... Var när och hur mycket kommer den kosta?

    SvaraRadera
  3. Lina: Jag vet inte riktigt än hur och var man får tag på denna gobit, men jag lovar att återkomma i frågan!

    Malin: Jag ska ta reda på när, var och hur :)

    Det kanske är en vanesak det där med matt och skimrigt...

    SvaraRadera
  4. Uppdatering: Matte Eye Shadow Collection är exklusiv för Sephora hela 2011, men kommer till Sverige våren 2012

    SvaraRadera
  5. Jag köpte den på eleven häromdagen. Hämtade den igår. Mycket mycket fin och annorlunda i mina gömmor då jag också har mestadels skimriga skuggor.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det ska bli kul att se skuggorna på dig!

      Radera
  6. Den ser verkligen användbar och fin ut :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, visst gör den! Kul att den kommit hit också!

      Radera