lördag 17 september 2011

I badrumsskåpet - sommar


Med alla spännande höstnyheter i fokus har det blivit alldeles för lite hudvård i bloggen på sistone. Det är helt enkelt hög tid för en titt i mitt badrumsskåp! Hur det såg ut sist vi tittade, i våras, kan ni se här. Då hade jag precis skrudat om från vinter till vår. I detta inlägget ska vi spana på hur det sett ut i sommar. Vi börjar med översta hyllan:


Pore Minimizer Refining Serum från Clinique är med året runt! Under sommaren har Sun Fluid SPF 50 från Eucerin varit en ständig följeslagare. Ni ser också favoritparfymen Miss Dior Chèrie L'Eau, ögonkräm med lätt SPF från Lumenes Vitamin C-serie samt finndödaren Formule SOS från Clinique.


På mellanhyllan har vi en till god parfym, Miracle från Lancôme, favoritdagkrämen Hydrance Optimal Light SPF 20 från Avène, Laura Merciers Tinted Moisturizer SPF 20 i sommarnyans, Daily Radience SPF 10 Moisturiser från Simple och Cliniques Take The Day Off Makeup Remover For Lids, Lashes & Lips.


Nederst finns alkoholfria sommarvarianten av Diors J'adore, City Protection Sun Gel Cream SPF 25 från Cliniderm Sun, nya favoriten 24 h Face Cream från Vera by CCS, gamla favoriten Hydra Intense Day Cream (recension här, 2 in 1 Blemish Treating Moisturiser från ACO, Clarifying Lotion 1 från Clinique och Cliniderms Pure Renewal Cleansing Foam.

Nu inför hösten kanske solskyddet trappas ner lite, peelingförrådet fylls på (flera av mina är på upphällningen, de hade dessutom smitit vid fototillfället) och lättare sommardofter byts mot lite varmare varianter. Efterhand som det blir kallare byter jag också till lite kraftigare krämer och lite mildare rengöring. Hur ändrar du din hudvårdsrutin inför hösten?

2 kommentarer:

  1. Jag blir torrare under vinterhalvåret så jag gillar lite kraftigare krämer då. I övrigt så använder jag inte så mycket foundation och sånt på sommaren och mindre smink allmänt. Det är skönt med peeling för att få bort gammal ofräsch hud efter solbrännan, känns fräscht...

    SvaraRadera
  2. Ninni: Då är vi ganska lika! Peeling är verkligen a och o!

    SvaraRadera