lördag 13 augusti 2011

I andras skåp...


...får man ofta tillfälle att rota under semesterns påhälsande. Alltid lika trevligt! Senast när vi var i stugan (och det inte var skitväder), rotade jag fram dessa tre filurer från Biotherm ur min mammas skåp och provade dem. Jag har ju inte testat så pass att jag kan ge regelrätta recensioner, men jag gillade alla tre!

Lait Corporel är nog den första lyxkroppskräm jag testat som kan mäta sig med min älskade HTH. Den återfuktar kanske inte riktigt lika bra och sjunker inte in riktigt lika snabbt, men den doftar å andra sidan gott, har pump, känns lyxig och kanske vårdar huden lite mer. Jag börjar faktiskt överväga om 199 kr för 400 ml ändå är ett okej pris.

Tips: Just nu får man en Lait Corporel 100 ml på köpet vid köp av valfri kroppsprodukt från Biothermkicks.se.

Kanske ska jag slå till på favoritdeon eller kanonskubben Huile de Gommage Oil Therapy?

4 kommentarer:

  1. Jag har väldigt torr hud på kroppen så det vore bra med en bra lotion. Om jag bara inte vore så lat gällande och smörja in mig.. Tycker det är sååå tråkigt..

    SV: Jag har ju tyvärr spikraka fransar vilka tydligen trivs så får det är jättesvårt att få dem och hålla böjen..

    SvaraRadera
  2. 199 spänn för 400 ml är inte fasligt dyrt tycker jag - funderar själv på att slå till!

    SvaraRadera
  3. Är det en ögoncreme den lilla tuben? (surfar från mobilen så jag ser inte så bra) Eller solcreme för ögonen, det är ju skillnad. Är nyfiken i alla fall!

    SvaraRadera
  4. Fru Vesa: Det är ju inte alls trist, det är liksom belöningen för duschen ;)

    Des: Du har rätt, det är faktiskt inte så farligt. Jag verkar dock ha fått en i min ägo nu i helgen utan att punga ut med den summan...

    Lotta: Det är ett lippgloss med hög SPF. Båda de orangea tuberna är köpta utanför Sverige och jag kunde inte hitta dem på Kicks hemsida.

    SvaraRadera