söndag 21 augusti 2011

Great minds think alike...


När man spanar på kollektioner slås man ibland av hur lika sminkmärken tänker ibland. Här ser ni till exempel ett gäng nagellack från årets sommarkollektioner hos IsaDora och Viva la Diva. Lacken ni ser heter Mellow Yellow, Dazzling Ocean, Dazzling Acqua, Cool Banana, Amnesia och Pacha. Inte helt olika varandra!

Även om jag blir sugen på mycket höstfint stup i kvarten, tänker jag köra på sommarfärger som de på bilden lite till. Hur tänker ni?

8 kommentarer:

  1. Lackade precis om till svart. Men å andra sidan brukar jag högaktningsfullt skita i vad som är sommar/höst/vinterlack. Jag kör på det jag gillar för stunden. :)

    SvaraRadera
  2. Normalt sett är jag mest förtjust i lite roligare färger, men jag börjar faktiskt så smått längta efter höstfärger. Men jag kommer säkert slänga in lite färgklickar då och då framöver ändå =)

    SvaraRadera
  3. Nu när brännan börjar blekna blir jag mer och mer sugen på höstfärgerna.

    SvaraRadera
  4. Oj, vad lustigt! Jag är helt inne på höstfärger nu, känner mig rätt så mätt på sommarfärger.

    SvaraRadera
  5. Jag tar det som jag känner för.. Idag målade jag om till krämrosa (hmm.. jag avskyr ju rosa) så ibland kan jag inte förutspå alls vad jag vill ha och när.. =)

    SvaraRadera
  6. jag känner ett sug efter mörkare färger men har egentligen inga riktiga "säsonger" utan det är mer humöret som styr. Det har dock varit mycket klara och knalliga lack länge nu så det börjar bli dags att variera sig så man inte tröttnar. ;D

    SvaraRadera
  7. Nej, jag börjar känna mig lite sugen på hösten nu och murriga färger även om jag blir glad när jag ser mig i spegeln och ser att jag faktiskt ser pigg ut med min solbränna - även på morgonen! Inte många dagar på året det händer.

    SvaraRadera
  8. Mrs Data: Jag blandar också oftast lite hur som, men nu vill jag gärna hålla kvar sommaren :)

    Roxcat: Låter som en bra plan!

    Josephine: jag har ännu lite bränna, helgen bjöd på fint väder (=gräsklippning i bikini) här i Skåne :)

    Nailtastic: Jag tycker ibland att det kan vara nackdelen med att läsa mkt bloggar, och blogga själv, att man tar ut säsongerna lite i förskott. Men man behöver ju inte alltid bry sig om dem heller :)

    Sminkan: Lite variation är ju aldrig fel! Det kan vara så himla uppiggande med färgklickar på vintern!

    Ninni: Nej, det är inte ofta! Jag börjar bli småsugen, men tänkte hålla kvar sommaren lite till. Idag är det dock klänning och regnjacka som gäller...

    SvaraRadera