lördag 9 juli 2011

Shoppingtips och lite shopping!


Någon undrade om jag slutat med Veckans shoppingtips. Det har jag inte alls gjort, men jag har haft svårt att hinna ut på stan och spana. Igår eftermiddags hann jag ut på en trevlig tur, och först ut bland fynden är ett realack från Kicks, holografiska och blogghypade IsaDora 121 Sheer Amethyst, fotograferat på nyoljad köksbänk.

Kicks lanseras också Essie alldeles precis nu. Härligt! Lacken kostar 129 kr styck. Det är ju dyrt jämfört med amerikanska priser, men det är ändå himla trevligt att ha dem på så nära håll. Där finns också en hel del rea kvar, helt klart värt att spana på!



Apotek Hjärtat har fortfarande 20% på solskydd från Cliniderm. Jag köpte en ny Tan Intensifier After Sun Lotion (recension här!) för den vill jag inte vara utan. Hjärtat hade också "3 för 2" på reseförpackningar. Riktigt bra! Typiskt att jag precis köpt andra smågrejer till håret...

Hos Lindex hittar vi framförallt Lumene Natural Code. Just nu säljs deras lack för 29:50 och de nya fina glossen för 39:50. Där fanns även erbjudande på IsaDoras stora bronspuder och blandade Veetgrejer (tyvärr inte på mitt vax). I Malmöbutikerna hade de även fått upp nya MNY-kollektion I'm a Bikini Babe. Den såg inte så dum ut. Färgerna förde tankarna till Urban Decays Get Baked-palett. Läs mer om kollektion hos Make it up!


Matas har de erbjudande på minilack från GOSH. Dessa danska(?) lack är verkligen enormt bra. Testa om du inte redan gjort det! I samma butik har de också ett riktigt bra reabord. Värt en omväg.



På vanliga Apoteket hade nyheter från nya märkena Skin Plan (med någon slags avancerad analysapparat, någon som testat?) och Bio Beauté kommit på plats. Apoteket har också tagit in Mavalas lack i sitt sortiment. Kul!

Åhléns har numera samlat sina erbjudanden/rea på nätet. Bra och översiktligt! Till vänster här ser ni solskyddsspray till håret för endast 35 kr.

H&M, däremot, har plötsligt ingen kosmetik alls på sin hemsida. Jag var visserligen i två butiker igår, men har tyvärr trots det inte några tips att bjuda på. Dela gärna med er om ni har några!

9 kommentarer:

  1. Ohh massor av härligheter! Och ja, Gosh är danskt (Tänkte på ditt lilla frågetecken där!) :) Supersugen på något Lumenelack men som vanligt får jag ju vänta då det inte finns här, buuuh! Borde skaffa mig en langare.

    SvaraRadera
  2. Älskar shoppingtipsen! Synd bara att jag har gett mig själv lite köpstopp.

    SvaraRadera
  3. Jag älskar dina tips, ska precis ned på stan med en väninna nu. Synd bara att det inte finns Matas här i Götet.

    SvaraRadera
  4. Honi: Jag tänkte väl att det var danskt! Jag langar gärna om du vill :) Om du inte har någon som reser regelbundet så du slipper porto...

    Therése: Kul att höra att du gillar! Jag borde nog också ta ett litet köpstopp snart :)

    Ninni: Det låter som en härlig lördag! Hoppas att ni hittar ngt fint :)

    SvaraRadera
  5. Jäkla synd att Matas inte finns här uppe i Uppsala. Gosh är ett sånt bra märke men ja lite små svårt att få tag i här uppe i alla fall.

    SvaraRadera
  6. Tack för reatipsen, ska se om jag kan hitta några Lumene-lack på rea. Och det är en sån tragedi att Matas inte finns i Sverige!

    SvaraRadera
  7. Lina: Otur! Gosh är ab fab! Det borde egentligen gå att få tag på i brittiska webshoppar. I vanliga brittiska butiker finns det ju lite varstans....

    Nailtastic: Lumenelack på rea är inte dumt!

    Matas finns i Sverige, iallafall här i södern :)

    SvaraRadera