fredag 22 juli 2011

Quelle Pastelle!


I onsdags passade jag på, precis som Bjooti och Elsa Billgren, att göra en pastellig cirkusmanikyr. Jag började tjugo minuter innan gästerna kom, det var inte helt smart. Tur att man har Seche Vite! Jag hade egentligen tänkt ha med ett mer pastelligt lila lack, men på grund av tidsbristen fick det bli ett annat. Så kan det gå!


Här ser ni lacken som användes: Depend 245, Viva la Divas Cheescake, IsaDoras Ocean Drive, Depend 243, och Marzipan och Apricot Pie från Viva la Diva. Viva la Divalacken har varit med i en multi-notd tidigare, spana här.

10 kommentarer:

  1. Smarrigt med pasteller:)

    SvaraRadera
  2. Väldigt fint, H&M har ett summer nails kit med fina pastelliga färger som nog skulle göra sig superbra som färger till en liknande manikyr!

    SvaraRadera
  3. Hehe, en liknande manikyr gjorde jag till min 40-årsdag. Fast jag smällde på med 10 olika lite knalligare färger. :)
    http://mrsdata.blogspot.com/2011/06/nar-tivolit-kom-till-stan.html

    SvaraRadera
  4. Superfint! Jag ska också göra en sån på semestern men min ska vara en funky french...

    SvaraRadera
  5. Jag blev så sugen att jag hoppade in och började rota fram pasteller bland nagellacken. Hittade bara tre! Så, det blir nog något liknande framåt hösten fast i mer "klara, tydliga" färger, vilket är det jag tycks ha mest av. Rött, lila, blått, grönt, med utropstecken efteråt liksom haha. Men det ser verkligen fint ut, lite tokigt och fel men mycket fint, med så många pasteller! Som glass och godis och tivoli och sommar i ett!

    SvaraRadera
  6. SminkJante: Tack!

    Ninni: Det har du rätt i! Och nu blev jag sugen. Attans :)

    Honi: Tack! Oj, så spännande. Det måste jag spana in!

    Josephine: Tack!

    Lina: Tack!

    Mrs Data: Din variant var superfin! Jag ska vill testa en liknande :)

    Emma P: Tack! Vilken bra idé med ff!

    Malin: Tack! Den kombin låter också superfin! Kan vara snyggt med samma färgskala också, jag körde rosa/rött.

    Sminkan: Tack!

    SvaraRadera