onsdag 27 juli 2011

Nyhet: Clinique Lid Smoothie Antioxidant 8-Hour Eye Colour


Lagom till sensommaren släpper Clinique ett gäng nya läskande krämskuggor, Lid Smoothie Antioxidant 8-Hour Eye Colour. Formulan ska vårda huden och sitta på plats i åtta timmar. Man ska kunna få intensiv färg i en enda strykning, samtidigt som den ska vara lätt att tona ut eller bygga i flera lager.

Skuggorna har lätt skimmer och kommer i färgerna Bit O’Honey, Sassy-fras, Cute-cumber, Pinko Biloba, Born Freesia och Currant Affair. Clinique utlovar att skuggorna varken ska kladda eller lägga sig i veck. De ska också fungera utmärkt som bas för andra produkter.

Applikatorn på tuben ska kyla och avlägsna svullnader på ögonlocken, samtidigt som den sägs pigga upp och återfukta ögonområdet så att det känns fast och fräscht hela dagen. Det går inte riktigt att se i pressinfon exakt hur den ser ut, men jag blir rysligt nyfiken!

Formulan innehåller:
• Antioxidanter som skyddar huden, bl.a. extrakt av E-vitamin, broccoli, morot, blåbär och spenat.
• Gurka, aloe vera och koffein som ögonblickligen fräschar upp och stärker huden omkring ögonen.
• Peptider som stärker hudens kollagenproduktion och ger en mjuk och strålande hud.

Jag är mest nyfiken på den gröna (Cute-cumber?), den rosa (Pinko Biloba?) och den beiga (Bit O’Honey?). Kanske kan de vara värdiga ersättare till mina gamla favoriter från IsaDora? Det låter onekligen väldigt lovande när man läser om dem. Det enda som är synd är att man inte kan kasta sig över dem meddetsamma...

Clinique Lid Smoothie Antioxidant 8-Hour Eye Colour kommer ut i butikerna den 12 september. Rekommenderat pris: 210 kr. Allergitestat och 100% oparfymerat.

13 kommentarer:

  1. Nejmen jösses vilka spännande! Aldrig hört talas om liknande krämskuggor, men så är jag inte så väldigt bevandrad heller. Nu hoppar dessutom snålisen i mig till, visst brukar Clinique på Åhlens Stockholm ha giveaway framåt höstkanten? kanske ska kombinera ihop det hela. Åhå så roligt!

    SvaraRadera
  2. Det låter spännande! Jag har inte testat så mycket krämskuggor men jag gillar det faktum att de passar känsliga ögon.

    SvaraRadera
  3. Tänker mest på läppglans när jag ser förpackningarna. Håller med dig att den gröna verkar mest spännande

    SvaraRadera
  4. Malin: Visst verkar de jättekul?! Det stämmer alldeles utmärkt att Åhléns brukar ha gwp på hösten! De brukar komma före Kicks, men vi får hålla utkik!

    Veronica: Bra krämskuggor är väldigt praktiskt!

    Tina: Ja!

    Shamrock: Grönt är nästan alltid mest spännande :)

    SvaraRadera
  5. JAg brukar inte gilla krämskuggor men den där skulle jag kunna testa "bara för att" ;)

    SvaraRadera
  6. Wysteriia: Det ser så himla fina ut :)

    SvaraRadera
  7. Åh så nyfiken jag blir på dessa! Liknar dom inte Quick Eyes en del? Vill svagt minnas att Lid smoothie ska ersätta QE men jag kan ju ha fel (även om det ALDRIG har hänt innan ;)). Fina verkar dom vara i varje fall, ska blir spännande att se IRL.

    SvaraRadera
  8. Fröken Frodig: Jo, kanske är de lite lika! Jag vet inte riktigt hur de ligger till, men spännande är det hur som, precis som du säger :)

    SvaraRadera
  9. Spännande! Dock är jag inte förtjust i krämskuggor, men dessa ser härliga ut! :)

    SvaraRadera
  10. Josephine: Clinique har verkligen lyckats med promo-bilderna, de ser oerhört frestande ut!

    SvaraRadera
  11. Haha först när jag såg bilderna trodde jag att det var läppglans på bilden, men så är det krämskuggor. :)

    Låter dock som en superintressant produkt.

    SvaraRadera
  12. Carina: Oj, förlåt att jag missat kommentaren! Ja, visst ser de fina ut?! Läppglanstanken ligger nära till hands :)

    SvaraRadera