tisdag 19 juli 2011

Jämförande färgprov: MAC Ever Hip, Mavala Pasadena och Viva la Diva Chill Out


När jag slog till på mitt Ever Hip tvekade jag lite eftersom jag redan har en och annan liknande nyans i samlingen. Efter en jämförande swatch kan jag dock konstatera att åtminstone dessa tre är acceptabelt olika! Ovan ser ni Mavalip i nyansen Pasadena längst till vänster, 92 Chill Out ur Viva la Divas sommarkollektion Ibiza Party i mitten och Ever Hip från MAC längst till höger.


Osmart nog målade jag i annan ordning på handen. Från höger: Cill Out, Pasadena och Ever Hip. Vilket gillar ni bäst?

Bilderna är klickbara.

14 kommentarer:

  1. Måste nog säga att jag gillar Pasadena bäst. Alla tre var fina men den föll mig mest i smaken :)

    SvaraRadera
  2. Undrar om inte MAC-stiftet vinner här...

    SvaraRadera
  3. Jag gillar Pasadena bäst! Mest färg i den.

    SvaraRadera
  4. Jag är lite kluven mellan Pasadena och Ever Hip... båda två är otroligt snygga. Känns skönt att veta att om jag inte får tag på Ever Hip så kan Pasadena bli ett helt ok substitut.

    SvaraRadera
  5. Pasadena, tycker den är väldigt somrig och fin!

    SvaraRadera
  6. Emelie: Den är riktigt fin!

    Ninni: Jag lutar också åt det Tur, för det är ju mkt dyrare :)

    Lotta: Absolut!

    Lina: Det kan den säkert bli. Så tänkte jag också från början.

    Honi: Den verkar få många röster :)

    Josephine: Tack!

    SvaraRadera
  7. Svårt, både Pasadena och Ever Hip ser fina ut :)

    SvaraRadera
  8. Både Pasadena och Ever Hip tycker jag var snygg. Chill Out gillade jag inte. Vet du var man köper Mavalips?

    SvaraRadera
  9. Pasadena var nog min favorit- främst eftersom Ever Hip verkar nästan vara en duper till Nyx Pumpkin Pie :-)

    SvaraRadera
  10. Ever hip är min favvo.. Vet du om det kommer finnas på kicks.se?

    SvaraRadera
  11. Carina: Frågan är vilket som är mest svåråtkomligt... Jag har fortfarande aldrig stött på Mavala i butik.

    Emma P: De verkar populärast :) Tyvärr vet jag inte det. Jag har frågat dem, men de svarar bara "utvalda parfymerier"...

    Veronica: Spännande med en dupe! Den kan nog många vara intresserade av!

    Fru Vesa: Vad jag vet ska kollektionen komma upp där. Kicks kundtjänst kanske kan svara?

    SvaraRadera
  12. Pasadena är min kopp te, är så sugen på Mavalip men har heller aldrig sett dom någonstans (inte där lacken/annat från Mavala säljs heller).

    SvaraRadera
  13. Fröken Frodig: Det är verkligen synd att de är så svåra att få tag på!

    SvaraRadera