måndag 20 juni 2011

Sminkutmaning - sommar


Jag har blivit utmanad på en liten sommarenkät av Sublimt och Fröken Rosa. Självklart hakar jag på!

Sminklook i sommar?
Brända toner, turkoser, koraller och lite khaki. Samma varje år!

Nån bronzer?
Japp, såväl flytande som i fast form! Jag har nyligen upptävkt denna produktkategori och samlingen har vuxit lavinartat. Får nog bli ett separat inlägg inom kort!



Bästa knepet för sommarmejkupen?
Tillräckligt lätt fuktkräm så att smink (mineralfoundation, rouge och bronzer) inte glider iväg.

Mer knep?
Färgad dagkräm (ska visa min nya också snart!) med en klick flytande solsken från Lumene i.

Bästa köpet inför sommaren?
Frans- och brynfärg, kanske?

Sämsta köpet?
Hrm, det var svårt... Jag hoppas att jag inte har gjort sådant!

4 kommentarer:

  1. Kul läsning! Vad är det för GOSH lack? Ser superfint ut :)

    SvaraRadera
  2. Honi: Det är Golden Dragon. Det är helt magiskt fint! http://skimmerskuggan.blogspot.com/2010/05/gosh-golden-dragon.html

    SvaraRadera
  3. kul att få ta del av dina tips. vi antog också utmaningen! :)

    SvaraRadera
  4. Karin: Det måste jag spana in :)

    SvaraRadera