fredag 24 juni 2011

Maui Wowie och Haight


Här har vi gårdagen öga. Det kunde i princip varit kvällens, eftersom jag planerar turkos klänning. Skuggorna är Haight och Maui Wowie från Urban Decay. Den senare är ett uns för glittrig för att kännas helt ok på jobbet, men så kan det bli ibland!


Skugorna, kajalen Flipside från samma märke och Benefits CORALista (på bilden nedanför) och bronzern Snow Bunny (till höger i bild) från Too Faced.


Paletterna Book of Shadows vol III och The Bronzed & The Beautiful - French Riviera Edition är verkligen fantastiskt fina. De har dock ett gemensamt problem, nämligen storleken. Då jag ofta sminkar mig i farten, och på sommaren ofta på resande fot, kommer de inte fram så ofta som man skulle kunna tro. De är för stora att ta med, och den senare saknar dessutom spegel trots sin storlek Jag får passa på att använda dem när jag sminkar mig hemma, då känns det dessutom extra kul att ta fram dem!

8 kommentarer:

  1. Håller helt med om kitens jobbiga storlek.
    :S

    SvaraRadera
  2. Fin sminkning! Fina färger!
    Glad Midsommar!

    SvaraRadera
  3. Sublimt: Lite synd på så rara ärtor :)

    Lotta: Tack och tack detsamma!

    Shamrock: Tack!

    SvaraRadera
  4. Jättefint! Turkost är en så härlig sommarfärg. Hoppas att du också hade en trevlig midsommarafton!

    SvaraRadera
  5. Emma P: Tack! Vi hade både skönt o gott :)

    SvaraRadera
  6. Gillar verkligen den blå nyansen :)

    SvaraRadera