söndag 1 maj 2011

Emerald Nights



Utöver korallröda naglar igårkväll hade jag grön klänning, sminkningen fick därför gå i grönt. Jag passade på att testa nya Lancômepennan som matchades med IsaDorapaletten Khaki Bronze från sommarkollektionen Jungle Fever.


Här ser ni nämnda palett, vanliga concealern Touche Èclat från YSL, Clinique Instant Lift for Brows, UDPP, Max Factors Lipfinity Lip Tint i nyansen Coral Crush, Clinique High Impact Mascara, läppstiften Mavalip Pasadena och Orange Blossom samt kajalpennan Emerald Nights.


Basen bestod i solpuder för blekfisar från Physicians Formula, mineralfoundation från Clinique, Superbalanced Powder Makeup spf 15 Mineral Rich Formula, Benefit CORALista och nytt puder och primer från Make up For Ever.

Min gamla favoritfoundation knuffade undan nyare grejer på basfronten. Jag gör ofta så när jag testar nytt, (i detta fallet hd-puder och primer,) för att kunna utvärdera bättre. Det är klurigt när man har mycket fint nytt att testa på en gång! Det var mitt valborgssmink. Hur såg ni ut? Somrigt? Partymejk? Osminkade?

11 kommentarer:

  1. Jösses vad du var tjusig! Fina bilder.

    SvaraRadera
  2. Jättefint! Min Valborgsmake var somrig och ljusblå tillsmamans med det orangea jellykiss stiftet. :)

    SvaraRadera
  3. Jag har minsann missat att det varit valborg må jag erkänna, men det blir väl så när man inte är bosatt i sverige mer :p du var underbart fin! :)

    SvaraRadera
  4. Jättefint. Man vill gärna ha lite grönt nu på vårkanten

    SvaraRadera
  5. Jag hade bara vardagssmink på mig - brun suddad penna och svart mascara. Den där gröna ögonskuggen är mycket fin!

    SvaraRadera
  6. Det var väldigt fint!
    Jag gjorde inget speciellt på Valborg, och såg därför ut som vanligt. Kajal på övre fransraden och mascara. Denna gången mjukt svart.
    Fast jag hade ju snyggt gloss på läpparna! Tog det röda, cherry.

    SvaraRadera
  7. Ninni: Tack snälla du!

    Josephine: Tack! Åh, det låter supersnyggt! Härmning coming up :)

    Honi: Tack! Att missa valborg är väl helt ok, du får fira ngt annat kul istället :)

    Shamrock: Tack! Ja, grönt känns helt rätt!

    Käthe: Lite sudd är aldrig fel :) Den gröna skulle var klockren på dig också!

    Lotte: Tack så mycket! Vad kul att Cherry kom till användning!

    SvaraRadera
  8. Fin ögonskugga!

    Hade bara på mig lite mascara, kajal och Jelly Kiss :)

    SvaraRadera
  9. Carina: Tack! Fransar, liner och Jelly Kiss kommer man långt med!

    SvaraRadera
  10. Lovely, grönt är alltid rätt!

    SvaraRadera
  11. Emma P: Tackar! Jag instämmer :)

    SvaraRadera