söndag 15 maj 2011

Dubbel Flipside


När jag plockat fram Get Baked häromdagen gillade Carina turkosa Flipside som också finns i paletten. I gårkväll körde jag en helsminkning med den för att matcha en ny turkos kalasklänning.


Jag använde också kajalen med samma namn och färg från samma märke (Urban Decay), Clinique High Impact Mascara, Max Factors Lipfinity Lip Tint i Coral Crush, Clinique Instant Lift for Brows, UDPP och concealern Touche Èclat från YSL.


Jag glömde visst den ljusa skuggan Eye Focus Single Eye Shadow i Champagne som jag suddat och highlightat med. Det får bli extra (men suddig) bild på skuggorna!


Basen bestod i mitt tummade exemplar av Superbalanced Powder Makeup spf 15 Mineral Rich Formula från Clinique, mitt nya solpuder för blekfisar från Physicians Formula och Clinique Quick Blush i Peach-in-a-pinch.

14 kommentarer:

  1. Härligt turkos!

    SvaraRadera
  2. Du är alltid vacker i turkos!

    SvaraRadera
  3. Superfint, Flipside får mig att tänka på flipflop som får mig att tänka på Spanien, som får mig att tänka på den underbara turkosa poolen som får mig att tänka på att det är alldeles för långt kvar till semester... japp så är det!

    SvaraRadera
  4. Läcker färg! Lite den nyansen som jag jämt fastnar för på naglar nu för tiden..

    SvaraRadera
  5. SminkJante: Tack! Kul att se dig här, hur är läget?

    Sminkan: Tack snälla du!

    Ninni: Tack! Härlig associationer! Inte helt olika mina egna :)

    Käthe: Tack!

    Kajalpennan: Tack!

    Therese: Tack! Det är himla snyggt med turkosa klor!

    SvaraRadera
  6. Jättefint! Jag är väldigt sugen att skaffa den kajalen någon gång i framtiden..

    SvaraRadera
  7. Roxcat: Tack! Flipside är extremt fin och rekommenderas verkligen!

    SvaraRadera
  8. Fantastiskt fint, Flipside ser härlig ut...

    SvaraRadera
  9. Johanna: Tack så mycket!

    Emma P: Tack! Den är något för dig också, tror jag :)

    SvaraRadera
  10. Fröken Frodig19 maj 2011 kl. 18:51

    Ah så somrigt härligt med turkos!

    SvaraRadera
  11. Fröken Frodig: Det är verkligen den somrigaste färgen!

    SvaraRadera