onsdag 9 mars 2011

Recension: Serum från Oliva by CCS


Eco Serum från Oliva by CCS är ett oparfymerat fuktserum med ekologisk olivolja, hyaloronsyra och vitamin E. Olivolja ska vara extra bra för att det penetrerar huden långsamt, och därmed ger fukt under längre tid. Serumet kostar 105 kr för 30 ml, vilket får betraktas som budgetpris tycker jag.

Jag har testat mitt exemplar i ungefär en månad. Mestadels har jag använt det under min nattkräm, men ibland även på dagen. Återfuktningen är god. Produkten kanske inte tillför det där lilla extra som gör att jag vill köpa ett back-upexemplar, men den funkar bra och jag kommer troligen att använda upp det jag redan har. Om man söker ett serum med övervägande ekologiska produkter i budgetklassen är detta ett bra val. Plus i kanten för att det är oparfymerat och kommer i en praktisk tub!
Betyg: 3 av 5

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar