söndag 13 februari 2011

Söndagsgöra


Innan jag riktigt greppade att dagens middagsgäster tänkte komma till lunch istället för till kvällen som jag först trodde, drog jag igång en liten penseltvätt av mina mest använda borstar. På bilden ser ni: brynborste och ögonskuggsborste från Cliniquegåva, maskaraborste från Kicks, Powder Foundation Brush från Clinique (ett av förra årets allra bästa köp!) och de guldiga ur min penseltub från Estée Lauder.


Här har penslarna mellanlandat på den ljust ljust kräkgröna tvättställskanten i vårt 70-talsbadrum. Snart, snart, snart ska vi orka ta tag i renoveringen.

Vad gör ni en söndags om denna?
Tvättar penslar? Lagar mat? Umgås`?

7 kommentarer:

  1. Snopet att få hem gäster flera timmar innan man har räknat med det.

    Här hemma umgås jag och min son. Dottern pluggar som vanligt. Vi tänkte ge oss ut och åka pulka om ett par timmar.

    SvaraRadera
  2. Jag har ätit bruch på stan och sedan degat i soffan med en film, men jag ska ta tag i att tvätta penslar jag också, det är något som jag gör alldeles för sällan, så tack för "påminnelsen" och ha en fortsatt trevlig söndag :-)

    SvaraRadera
  3. Carina: Ja, lite. Som tur var hade vi lite förvarning :)

    Pulkaåkning låter mysigt!

    Sara: Åh så mysigt med brunch! Tack detsamma!

    SvaraRadera
  4. Man blir ofta fascinerad över hur mycket färg borstarna sugit upp. Försöker tvätta dem så ofta det hinns med

    SvaraRadera
  5. Shamrock: Ja! Jag tvättar tyvärr på tok för sällan!

    SvaraRadera
  6. Åker tåg, tvättar, visar lägenhet och lagar mat. Kollar lite på tv och har umgåtts med min kille med såklart, innan jag åkte alltså. Får se om det blir en kabukitvätt ikväll. Ingen panik dock, har två som jag gillar så jag brukat köra varannan vecka. de andra borstarna har jag redan tvättat, brukar beta av allt eftersom jag använder dem...

    SvaraRadera
  7. Emma P: Smart med varannan vecka, de tar ju så lång tid att torka!

    Det låter tufft med pendlandet, hoppas att du slipper ha det så allt för länge!

    SvaraRadera