torsdag 6 januari 2011

Tips: Essie Mani Perfection Collection


Denna lilla trevliga box hade jag tänkt tipsa om redan i julklappsruschen, men det kom bort i minnet av någon anledning. Kanske för att jag trodde att jag själv inte behövde påfyllning på manikyrfronten då? Nu börjar det dock sina i nagellådorna hos mig, och jag spanar lystet på Mani Perfection Collection från Essie som säljs bl a hos brittiska Beautybay. Boxen innehåller miniflaskor av Apricot Cuticle Oil, First Base Base Coat, Every Day Top Coat och Instant Dry Oil och kostar cirka 130 kr.

4 kommentarer:

  1. Bra testförpackning, men jag gillade inte Apricot Cuticle Oil. Den luktar riktigt illa, inge got aprikosdoft. Men den for snabbt in i nagelbanden och var inte ett dugg kladdig, dock kan man inte måla över nå lack på den: Lacken har en tendens att bli utdragna.

    SvaraRadera
  2. Åhå, intressant!

    Och Tikaha, man ska aldrig måla lack på olja, det säger sig självt att det inte fastna ;)

    SvaraRadera
  3. Tikha: Testförpackningar är det bästa! Jag har redan Apricot Cuticle Oil i fullstor flaska, och jag tycker den är bra även om jag kan hålla med om att den inte luktar jättegott.

    SanitBella: Ja, visst är det :)

    Jag håller med om att man inte ska måla lack direkt över oljan, om man väntar en stund brukar det gå finfint!

    SvaraRadera
  4. Bella: Oj, sorry för bokstavssnubblingen i ditt namn :)

    SvaraRadera