onsdag 19 januari 2011

Avène Tolérance Extrême


Nu har det blivit dags att ta en närmare titt på den nya hudvården från Avène. Längst till vänster ser ni Tolérance Extrême Cleansing Lotion (275 kr), en mild rengöring som passar för känslig, intolerant och allergisk hud, eller när huden är extra känslig, t ex vid extremt väder eller efter behandlingar. Tvättkrämen innehåller endast nio ingredienser för att minska risken för irritation. Rengöringen ska appliceras med bomull och ej sköljas av.

I mitten står Tolérance Extrême Cream (295 kr) som är en kombinerad dag- och nattkräm för samma hudtyper som rengöringen. Den ska lugna huden och göra den mjuk och smidig utan att irritera. Även här är nyckeln få ingredienser, endast sex (!) stycken.

Båda krämen och rengöringen är fria från parfym, konserveringsmedel, färgämnen och tensider. För att innehållet ändå ska hålla sig fräscht har en speciell sorts öppning till tuben som gör den steril och lufttät. Bilder på det får komma i samband med recension, för det hanns inte med nu.

Fuktsprayen Avène Thermal Spring Water känner ni säkert igen sedan tidigare. Den är en favorit hos mig, och det är klockrent om den börjar säljas i liten flaska även i Sverige. Annars får man passa på när den ingår i kit som detta!

Jag ska hugga in på testning inom kort och återkommer sedan med mer info och åsikter. Fråga gärna om det är något ni undrar över till dess!

4 kommentarer:

  1. Spännande! Sprayen har jag, funderar på att skriva lite om den snart.

    SvaraRadera
  2. Ninni: Ja, gör det, jag är nyfiken på vad du tycker!

    SvaraRadera
  3. Mycket nyfiken på dag/nattcremen! Avene är märket för mej :) Är sugen på La Roche Posay också, nåt du gillar?

    SvaraRadera
  4. Fröken Frodig: Jag brukar verkligen också gilla Avène! La Roche Posay har jag aldrig testat, men naturligtvis är jag nyfiken :)

    SvaraRadera