fredag 3 december 2010

Fredagsöga med Haight


Idag har jag varit hemma från jobbet med monsteront i halsen. Som tur är har jag dock mindre ont än i går! Trots att jag varit hemma hela dagen, lyckades jag inte pricka in särskilt mycket dagsljus att fotografera i. Fånigt!



Det blir lite bildspam för att få fram färgerna hyfsat. Överst till höger ser man, utöver att jag gör en skum min med ögat, kanske lite av lystern i highightern och rouget?


Jag har använt alla tre färgerna ur Too Faceds ljuvliga palett Leopard Love, kajalen Flipside, Urban Decays palett Book of Shadows vol III, IsaDora WigWham Mascara, ekologisk concealer från Oliva by CCS och UDPP. Ur paletten använde jag lite av Loaded (spana in här!) allra längst ut längs övre fransar och i yttre ögonvrån, mörkturkosa Haight på hela yttre halvan av ögonlocket, Suspect på inre halvan och Midnight Cowboy Rides Again (med glittret avslaget) på brynbenet.

Förresten, är det någon som vet vad Haight betyder eller står för?

8 kommentarer:

  1. Åh nej... Monsteront i halsen känner jag igen. Stackare. Jag har vair jättehes och hostig också. Bläk. Nå, förhoppningsvis går det över och vi får ha en frisk avslutning på året.

    Snygg är du alla fall fast du är sjuk.

    SvaraRadera
  2. Trist att vara sjuk, halva bloggvärlden verkar ha fått flunsan. :(

    Paletten från Urban Decay frestar ganska mycket :)

    SvaraRadera
  3. Krya på dig. Ögat är jättefint. Själv är jag alldeles för feg för att använda blått eftersom jag tycker att det blir så starka färger. Men jag tycker att det är jättesnyggt på alla andra. Jag måste börja testa själv snart...

    SvaraRadera
  4. Inte kul med halsont. Vi tampas med vattenparasit, ännu har min familj inte drabbats, peppar, peppar ta i trä.

    Makeupen ser jättefin ut. Gillar verkligen den första bilden, roligt när det ser lite konstigt ut:)

    SvaraRadera
  5. Gud vad fint! hoppas att du mår bättre snart! :)

    SvaraRadera
  6. Sminkan: Tack! Frisk avslutning hade varit fint! Vi får hålla tummarna för det! Jag har inga andra sjukdomssymtom än än just halsont, så jag hoppas på att det inte blir värre =)

    Carina: Förlåt för frestningen =)

    Shamrock: Dubbeltack =) Det är bara att våga testa, börja hemma om du tycker det är läskigt!

    SminkJante: Jag tänkte på dig när jag läste om parasiten i tidningen. Fy för sören! Hoppas verkligen att ni klarar er!

    Tack =)

    Josephine: Tackar!!

    SvaraRadera
  7. Haight i sig betyder inget, det är namnet på hippiedistriktet Haight-Ashbury i San Francisco. Vet inte hur det är nu, men det var ganska ökänt på 60-talet.

    SvaraRadera
  8. Des: Tack! Jag misstänkte att de kunde vara så, men var inte säker. Det är ett mkt rimligt namn på skuggan =)

    SvaraRadera