fredag 8 oktober 2010

Smått och gott / Rosa oktober

Även i år har Clinique satt ihop en söt nyckelring med tre minigloss, där en del av förtjänsten (10%) går till cancerforskning. Jag har spanat in varianterna föregående år och alltid känt mig sugen, förutom att någon av nyanserna inte riktigt passat och att 200 kr för 3 ml läppglans är ganska dyrt. I år ser det mer lovande ut på färgfronten! Om man ska vara ärlig finns det väl egentligen bättre sätt att bidra till forskningen, men å andra sidan är miniglossen väldigt söta... Brukar ni köpa produkter som säljs till förmån för välgörande ändamål?

8 kommentarer:

  1. Jag vill nog också ha en nyckelring i år. :)

    SvaraRadera
  2. Jag köpte Kelloggs K-special i rosa version till barnen häromdagen. Förra året köpte jag Försvarets hudsalva. Rosa bandet sitter på min handväska, det köper jag varje år.

    SvaraRadera
  3. jag köper alltid något varje oktober, en pin, en produkt eller något. försöker åtminstone.

    SvaraRadera
  4. Åh, vad söt! Jag brukar alltid försöka köpa något rosa varje år, och i år blir det nog denna nyckelring.

    SvaraRadera
  5. Tina: Ja, man blir himla frestad =)

    Ninni: Rosa bandet brukar jag också köpa! Förra året blev det hudsalvan även för min del.

    Linda: Rosa bandet känns alltid bra att köpa =)

    NailsbyNoir: Rosa är bra =) Vad kul att du gillar detta!

    SvaraRadera
  6. I år kom jag ihåg. Det blev en av Mavalas rosa lack i kampanjen - Osaka. Den blir nog bra till fransk manikyr, ifall den blir för "tråkig" på egen hand. Kan nog även funka med Pink Diamond när jag tänker efter på vad som finns i gömmorna.. //Marianne

    SvaraRadera
  7. Underbar blå nyans! Det ser ut som lacken på en bil. :-)

    SvaraRadera
  8. Marianne: Osaka är himla fint, det kommer du säkert att trivs med!

    Nailtastic: Tack! (tror att du menar blå lacket :) )

    SvaraRadera