tisdag 26 oktober 2010

Ny nattkräm: Avène Ysthéal+Emulsion

För ett tag sedan damp denna nattkräm och en mild rengöring från Avène ner i min brevlåda. Jag har redan huggit in på nattkrämen, hudvård behövs under alla omständigheter! Recension är alltså att vänta inom några veckor, men först kanske ni vill höra lite mer om själva krämen?

Ysthéal+Emulsion är en lätt nattkräm för känslig, normal/kombinerad hud i "det första stadiet av åldrande (25-45 år)". Den kommer i en hygienisk pumpflaska på 30 ml och kostar ca 325 kr. Med hjälp av traditionella Avène Thermal Spring Water, vitamin E och en mild form av vitamin A ska krämen förebygga hudens åldrande, ge spänst, reducera fina linjer och till och med reparera acneärr. Ystehéal+Emulusion innehåller 19% fett (jag gillar när fetthalten anges i produktinfon!) och sägs passa särskilt bra för oss som har problem med tilltäppta porer. Jag har som sagt redan börjat testa och hyser gott hopp om att Ysthéal+Emulsion blir en bra kompis framöver!

6 kommentarer:

  1. Jag inväntar ivrigt din recension!

    SvaraRadera
  2. Ja, det ska bli jätteintressant att läsa!
    :-)

    SvaraRadera
  3. så mkt fett för kombinerad/tilltäppt hy, svårt at tro att det fungerar

    SvaraRadera
  4. Nyfiken, jag gillar ju det lilla jag testat från Avene.

    PS. Skönt att du är tillbaks och att det börjar gå åt rätt håll för din sambo

    SvaraRadera
  5. Des: Den kommer =)

    Ninni: =)

    Anonym: Det brukar faktiskt funka bra för mig, men det är säkert olika.

    Annakuran: Will do!

    Fröken Frodig: Samma här!

    Ja, det är väldigt skönt. Jag har liksom inte hämtat mig från chocken än.

    SvaraRadera