torsdag 7 oktober 2010

Mörblå kajal och grå sotning


Dessa ögonbilder är fotograferade mitt på dagen vid ett gigantiskt fönster. Så mörkt är det. Suck! Egentligen är sminkningen ganska tjusig, med mörkblå kajalen Midnight från Clinique och favoritskuggorna Virgin, Sin och Gunmetal ur Urban Decay Naked Palette.


Idag blev basen Superbalanced Powder Makeup spf 15 Mineral Rich Formula över min färgade dagkräm från Laura Mercier. Inge dum kombination! Jag hade också rouge från Maybelline, concealer från YSL och IsaDora WigWham Mascara. Imorgon hoppas jag på bättre ljus, då ska jag dra på med lite färg!

9 kommentarer:

  1. Ja, åh vad jag saknar ljuset! Men detta ser ju jättefint ut ändå, du lyckades fint både med sminkningen och fotograferingen.

    SvaraRadera
  2. Jag brukar också köra mineralpuder ovanpå min färgade dagkräm från Laura Mercier, det blir så fin yta! Din sminkning var jättesnygg - du klär verkligen i blått.

    SvaraRadera
  3. väldigt fint! nu äger jag osså en UD palett, finfina skuggor är det! förstår att de gillas.

    SvaraRadera
  4. Ninni: Ja, visst gör man! Det snälla =)

    Des: Ja, riktigt fin yta! Tack!

    Linda: Tack! Åh! Vilken har du?! *nyfiken*

    SvaraRadera
  5. Tjusigt var ordet. Jag gillar verkligen den här kombinationen av skuggor och kajal. Riktigt snyggt.

    SvaraRadera
  6. Ahhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh, jag är så knuten att jag försöker hitta ursäkter bara för att åka två dagar till London bara för den här paletten och BoS3. Fasen vilken bra bloggare du har blivit. Vad sägs om en "IT"-fika en dag?:-)

    SvaraRadera
  7. Kajsa Kavat: Tack! Jag gillar den också =)

    Basteth: Vi jobbar också på englandstrip. Den som kommer iväg får handla =)

    Tack snälla du! Jag vill jättegärna fika, IT eller vanligt! Eller luncha eller ta en helkväll. Vi får se vad vi lyckas få in =) Du måste komma hit ut o spana in också =) (det går ganska långsamt med iordingskommandet, dock). kram!

    SvaraRadera
  8. Snyggt,snyggt,snyggt:)!Varje gång jag ser någon använda Nakedpaletten blir jag så sugen att köpa den och det kommer nog sluta med att jag gör det. Tur att den ingår i det ordinarie sortimentet. Jag har också kombinerat min färgade dagcreme från LM med mineralfoundation över,resultatet blev riktigt bra tycker jag.

    SvaraRadera
  9. Lina: Tack! Ja, det är verkligen tur att den ingår i det ordinarie sortimentet! LM-dagkrämen + mineraler verkar vara en riktig hit för många!

    SvaraRadera