fredag 3 september 2010

Säkraste kortet




Inläggsrubriken syftar dessvärre inte på bildkvaliteten, den lämnar en del övrigt att önska. Det var väldigt skumt ljus i onsdags när jag bar denna sminkningen. Själva sminkningen, däremot, är en av mina favoriter. En bronsig sotning slår aldrig del. I fler år såg jag ut ungefär såhär varje dag. Då använde jag en trioskugga från Clinique (måste visa er den någon gång!), nu använder helst de tre guldiga nyanserna ur fina Brandied Bronze från samma märke. Även om ljuset som sagt var lite disigt och besvärligt, tycker jag att rougets färg kommer fram någorlunda, eller vad tycker ni?



Paletten Brandied Bronze från Clinique, Stila Smudge Pot i Bronze, solpuder från Shiseido, ögonbasen Sin från Urban Decay och mineralrouge från Maybelline.

Här smög sig visst in en liten dagens detalj också, ett litet eiffeltorn mot min randiga tröja. Med detta önskar jag er en skön fredagskväll!

5 kommentarer:

  1. Aah, superfint! Passar till allt! Frankofil som jag är gillar jag också halsbandet och tröjan, längtar ständigt till Paris! Vive la France!

    SvaraRadera
  2. Tycker bilderna ser bra ut. Sminkningen är jättefin, Brandied Bronze paletten är verkligen sjukt bra med fina färger.

    SvaraRadera
  3. Kabuki: Tack! Åh, Paris! Dit längtar jag också =)

    Tina: Tack! Ja, den är bäst!

    SvaraRadera
  4. Jag tycker det var en väldigt fin och fräsch sminkning. och vilket sött halsband:)

    SvaraRadera