tisdag 6 juli 2010

Persika och grönt


Häromdagen var gjorde jag en sminkning i grönt och aprikos. Först använde jag bara skuggorna ur IsaDoras fina kvintett Blooming Spring, men det blev i skiraste laget. När jag upprepade mig nästa dag lade jag till Brite Bird Spingling för mer pigment (översta bilden). Genast bättre!


Första försöket. Fint, men lite mesigt i det gröna.


Till ögonen använde jag duokajal färgerna brown sugar/cream lustre från Clinique, palett från IsaDora, Waterproof Cream Eye Shadow från IsaDora i 61 Pink Apricot som bas, Spingling ur trion Sanfiedore från Brite Bird, High Definition Lashes Mascara från Clinique, bynpenna från H&M och YSL Touche Èclat.


Basen bestod i Hydrance Optimal Light SPF 20 från Avène blandat med en liten klick Lumene Sun radience Skin tone perfector 02 Bronze glow och Benefits ljuvliga lysterpuder Georiga som rouge.

Psst! Georgia har ett eget inlägg med swatches här.

6 kommentarer:

  1. Vilka härliga färger, du är jättefin!

    SvaraRadera
  2. Kanonfint. Håller med dig att det är lite mer oompfh i den översta bilden när du lagt till Spingling.

    SvaraRadera
  3. Ninni: Tack så mycket!

    SminkJante: Tack! Ja, det blev verkligen bättre!

    SvaraRadera
  4. Lite Brite Bird gör genast allt lite bättre! :D

    Snygg makeup i båda versionerna.

    SvaraRadera
  5. Sminkan: Instämmer helt om Brite Bird =) Tack!

    Emma P: Tackar =)

    SvaraRadera