fredag 2 juli 2010

Miniserie: Smått och gott

Jag har haft en ny liten inläggsserie på lut hur länge som helst, men inte kommit till skott på grund av jobb- och hustekniska skäl. Men nu jäklar, nu kör jag på även om jag inte har riktigt hinner med! Det jag vill dela med mig i återkommande inlägg är miniprodukter. Jag älskar miniflsakor, -tuber och burkar och kan få för mig att köpa nästan vad som helst som är smått och fint förpackat. Först ut är ett av mina favoritmärken, nämligen Clinique.

Inför sommaren har Clinique komponerat fyra olika necessärer med hudvårdsrutiner i resestorlek anpassade för följande problemområden: Linjer och rynkor, Akne och oren hud, Känslig och rodnande hud eller Hyperpigmentering.

Jag har tidigare köpt ett liknande kit som var anpassat för att bekämpa porproblematik, och jag är väldigt nöjd med det. Då köpte jag inte för att få tillfälle att testa produkterna utan för att få resvänliga varianter av favoritprodukterna Pore minimizer Refining serum och Pore minimizer Instant Perfector. Himla praktiskt!


Denna sommaren är jag mest nyfiken på att testa kittet mot hyperpigmentering, som innehåller Even Better som jag är nyfiken på, och mina gamla favoriter All about eyes och 7-day scrubcream i småversioner.


Eftersom jag gillade primern Redness Solutions Daily Protective Base SPF 15 är jag nyfiken på att testa även Redness Solutions Daily Relief Cream och Redness Solutions Soothing Cleanser. Alla tre ingår i necessären med produkter mot rodnad.


Naturligtvis finns också märkets berömda tresteg i minikit för dig som är nyfiken på att testa det. Här kan du läsa min recension, jag är kan avslöja att jag är positiv!

Vad säger ni om necessärerna? Är ni sugna på att testa någon av dem?

5 kommentarer:

  1. Just dessa kanske jag inte är så sugen på, men annars älskar jag sånna där blandkit. Bra inlägg! :-)

    SvaraRadera
  2. Jag är också ett stort fan av små-kit och funderar på att köpa ett till mamma i födelsedagspresent!

    SvaraRadera
  3. Ninni: Det är tur att man inte blir sugen på allt =) Tack!

    Kabuki: Spännande! Vilket har du siktat in dig på?

    SvaraRadera
  4. köpte faktiskt ett clinique-set i förrgår, aldrig provat så det är upp till bevis nu hihi :P

    SvaraRadera
  5. Linda: Spännande! Viket köpte du? Jag är nyfiken =)

    SvaraRadera