torsdag 8 juli 2010

Gammal och grå, men fin ändå



Innan min sminksamling växte så explosionsartat som den gjort sedan jag började jobba, sminkade jag mig nästan uteslutande i beiget-brunt-guld. Lite mer än halvvägs in i studietiden blev jag besatt av grått och silver och körde på det avigt och rätt. Besattheten kom plötsligt, paletten här nedan var den sista i sitt slag i Lund just en fredagen. Jag fick dessutom rabatt eftersom det gått en flisa i ena hörnet. Paletten håller än, eller vad tycker ni?


Igår matchade jag min gamla trotjänarpalett från IsaDora med grå kajal och kallt rosa rouge: Eye Shadow Quartet i 21 Silver Grey, MAC Blush Ombre Azalea Blossom, och 24/7 glide-on eye pencil i Gunmetal från Urban Decay. Gunmetal var min första Urban Decay-kajal, sedan jag provat den är jag fast!

9 kommentarer:

  1. Finfin palett, roligt att "gammla" grejor fungerar. Grått blir aldrig fel.

    SvaraRadera
  2. Jag gillar grått. Snygg sminkning

    SvaraRadera
  3. Haha, jag kan visa upp några gamla paletter nån dag om du vill. Denna är ju riktigt snygg!

    SvaraRadera
  4. SminkJante: Tack! Ja, gammalt är bra ibland =)

    Shamrock: Tack! Jag också =)

    Ninni: Det vill jag väldigt gärna =) Tack!

    SvaraRadera
  5. Du är väldigt fin i detta och svart grått och silver är verkligen snyggt! jag har förresten också den paletten. fast min silverskuggga är trasig i den har jag för mig...

    SvaraRadera
  6. Linda: Tack snälla du!

    Emma P: Tack så mycket! Det är den samma skugga som är lite naggad här, vilket sammanträffande =)

    SvaraRadera
  7. Jag älskar grått! Det är vackert och elegant!

    SvaraRadera