fredag 14 maj 2010

Sammanfattning av Cliniderms nya produktserie

Nu har jag hunnit testa mig igenom en stor del av Cliniderms nya produktserie med Skin Protecion System och tycker att det är dags för en liten sammanfattning. Jag gillade de flesta av produkterna, några av dem kommer utan tvekan att bli permanenta inslag i mitt badrumsskåp.


Bland rengöringarna har jag recenserat Ultra Soft Cleansing Milk och Pure renewal cleansing foam här, men jag har även testat ansiktsvattnet Ideal Balance Skin Tonic i liten provförpackning.

Jag gillade båda rengöringarna, särskilt skumvarianten. Den känns lyxig och rengör bra mes skonsamt. Ideal Balance Skin Tonic är inte lika klockrent för mig. Jag har faktiskt inte ens använt upp femmililitersflaskan från minikitet. Det beror ingalunda på att produkten är dålig, det är bara det att jag föredrar exfolierande, porsammandragande varianter som slutför rengöringen, snarare än påbörjar återfuktningen. Troligen kommer jag aldrig att överge min favorit från Clinique. Om man däremot vill ha ett krämigare ansiktsvatten som är snällt mot känslig hud tror jag absolut att detta kan vara en hit.

Jag har också testat Dual Action 2-in-1 peeling and mask, som jag tycker är en riktig fullpoängare. Testa den om ni inte redan gjort det!


Bland krämerna har jag testat Optimal Strength Night Cream, Hydra intense day cream, Active Protection Day Cream (läs om dem här) och Barrier Repair. Hydra Intensen är en storfavorit, men även de andra är bra tycker jag. Lite besviken är jag dock på att det saknas solskydd i dagkrämerna. Jag avslutar med några snabba plus och minus om hela serien:
+ känns riktigt hudvänligt
+ snygga och praktiska förpackningar
+ AHA-syror. Jag älskar AHA!
+ prisläget känns ok, produkterna känns lyxigare än sin prisklass
+ goda dofter OCH någon helt parfymfri produkt, bra!
- kornen i skrubben skulle varit lite fler och lite, lite större.
- det spännande serumet var borta ur mitt minikit...
- avsaknaden av solskydd, utan tvekan det största minuset.
Det jag saknar i serien är alltså främst dagkrämer med SPF, och ett exfolierande ansiktsvatten för blandhy. Det hade också varit spännande med några olika produkter som tampas med porer på olika sätt. Vad säger ni om det, Cliniderm?

I det stora hela gillar jag förpackningarna väldigt mycket, men det finns ett aber; de är ganska stora att ta med sig, särskilt rengöringarna. Jag hoppas kunna shoppa till mig fler små minikit i framtiden, en liten necessär med reseförpackningar vore inte fel (gärna lite större än de man fick på köpet).

Cliniderms nya grejer får alltså mest tummen upp av mig. Nu är jag väldigt sugen på att lägga vantarna på den utslätande ögonkrämen, serumet och rengöringsoljan...

3 kommentarer:

  1. Jag skulle hellre se att de gjorde rena solskydd för ansiktet än att de integrerade dem i produkterna. Det är svårt att komma upp i en tillräckligt hög dos solskydd när det är inbakat i hudkrämen så ett separat solskydd skulle vara suveränt.

    Den utslätande ögonkrämen tycker jag inte var någon höjdare. Inte utslätande alls. Serumet och oljan däremot gillar jag.

    SvaraRadera
  2. Jag tycker de här produkterna känns mycket mer lyxiga än de produkter som funnits tidigare från Apoteket, kul att de rycker upp sig! Jag gillar ju även Natuvive's produkter. Vichy är också härliga.

    SvaraRadera
  3. Emilie: Ja, det har du kanske rätt i. Jag önskar helst både och, rena solskydd for solning och utevistelse, och integrerat solskydd för vardagsskyddet.

    Synd att du inte gillade ögonkrämen, men det låter lovande med de andra!

    Ninni: Ja, det är himla trevligt att de lyxat till sig! Natuvive gillar jag också, Vichy har jag knappt testat, men givetvis är jag nyfiken.

    SvaraRadera