söndag 9 maj 2010

Recension: Optimal Strength Night Cream


Optimal Strength Night Cream har jag testat i lite mer än en vecka. Så länge räckte den lilla provflaskan från det fina kittet som följde med när jag shoppade andra Clinidermprodukter. Det blir dock sannolikt en stor i framtiden! Nattkrämen är väldigt skön i konsistensen och luktar himmelskt gott. Den återfuktar och lugnar huden helt utan att kännas tung eller portilltäppande. Även den kommer i en smart och snygg förpackning (både proven och fullstorleken).

Jag gillar alltså Optimal Strength mycket, men den kan ändå inte riktigt ersätta min favorit genom tiderna, Replenishing Night Gel Cream, som också kommer från Cliniderm, men som tyvärr har utgått ur sortimentet. Replenishing Night Gel Cream är som om Optimal Strength och nya Hydra Intense hade fått en bebis. Nu när den inte finns lutar det åt att jag kör Hydra Intense (även om den egentligen är en dagkräm,) under sommarhalvåret, och sedan slår till på en Optimal Strength till hösten. Vilken nattkräm använder ni? Använder ni samma året om?

6 kommentarer:

  1. Jag använder en mattkräm från Kimberly Sayer of London som heter aaromatic night repair cream- den räddade min hy under den kalla vintern som var också. Den är helt fantastisk faktiskt. Enda nackdelen är att den är i en burk.

    SvaraRadera
  2. Veronica: Det låter spännande! Märket är okänt för mig, men det låter ju som något jag borde kolla in!

    SvaraRadera
  3. Kerstin- Det finns på Indulge.se :-) Ögonkrämen från samma märke är super!

    SvaraRadera
  4. Fröken Frodig12 maj 2010 kl. 20:57

    Har en hel hoper krämer, köpt på mej alldeles för många på en gång... brukar köra lättare på sommarhalvåret och lite kraftigare på vintern. Lumenes sensitive-serie har varit räddaren denna kalla nariga vinter!

    SvaraRadera
  5. Fröken Frodig: Det är lätt hänt att köpa på sig =) Ibland önskar jag att storlekarna var mindre, så att man hinner använda upp allt man köper =)

    Lumenes Sensitive-serie är jag också nyfiken på. Jag brukar gilla Lumene.

    SvaraRadera