söndag 16 maj 2010

Lördagskväll med mustasch och Flamingo



Igår var jag på ett mycket trevligt kalas med mustschtema. Jag tyckte att jag fick till både en riktigt klädsam mustasch och en fin festsminkning. Just därför blev jag mycket irriterad på mig själv när jag mitt i natten insåg att jag inte tagit en enda bild. I frustrationen knäppte jag några blixtbilder framför kompisarnas badrumsspegel, men föga förvånande blev de inte speciellt bra.
Själva sminkningen utgick från nya Smashboxskuggan Flamingo, jag är fortsatt fixerad vid den och bar den på både ögon och kinder även igår.



Till mustaschen: Vattenfast flytande eyeliner från IsaDora, sitter som berget! Till läpparna: Glosswear SPF 15 från Clinique i färgen Guava Gold.


Till ögonen: nya skuggan Flamingo från Smashbox, Clinique High Impact Mascara, YSL Touche Éclat, Benefit Bikini line, Urban Decay Sin Primer Potion, IsaDora Inliner kajal och 24/7 glide-on eye pencil i Corrupt.


Som bas använde jag en liten klick flytande bronzer från Lumene i min dagkräm, pressade mineraler från GloMinerals, skugg- och highlighter från MAC, och Benefits CORALista toppat med nya ögonskuggan Flamingo som rouge.



Jag slänger in några bilder på gårkvällens detaljer också. Prickigt diadem och lika prickiga skorosetter till skorna, båda från H&M. Sjukt smart med söta dekorationer att fästa på favoritpumpsen, hoppas att det kommer fler!

17 kommentarer:

  1. Jag varnade för att den var beroendeframkallande. ;)
    Skorna är verkligen ursöta! :)

    SvaraRadera
  2. Måste säga att du gjort mig mycket sugen på Flamingo.... åker upp på önskelistan i alla fall... hade ju tänkt spara lite pengar..

    SvaraRadera
  3. linda/bettieli16 maj 2010 kl. 21:53

    superfint med flamingo och jag gillar accesoarerna massor!

    SvaraRadera
  4. Karin: Japp, jag kan rekommendera en fetkväll i mustasch =)

    Tina: Jag tog visst inte varningen på allvar, men jag är dig evigt tacksam för att du introducerade mig för skuggan =)

    Basteth: Den skull passa dig mycket bra! Kolla ordentligt mot Pop'n Copper så de inte är för lika, bara.

    SvaraRadera
  5. Kul tema. Skorna och diademet var ju supersöta! Finns de i butiken nu?

    SvaraRadera
  6. Maya: Tack! Diademet kan mycket väl finnas i butik fortfarande. Skorosetterna köpte jag på HM på Gustav Adolfs torg för några veckor seden. Tror tyvärr inte att de finns på vanliga HM. Själva skorna är inte HM, jag är alldeles för kvalitetspretto när det gäller skor =)

    SvaraRadera
  7. Haha, vilket kul tema! Härliga färger och sött med skorna och diademet. :-)

    SvaraRadera
  8. Schysst mustasch! Isadoras eyeliner verkar vara bra - det är ett svårt ställe att få smink att sitta kvar. Man äter, torkar sig runt munnen, kladdar med feta läppprodukter, sörplar vin och allt annat man (läs: jag) gör på fest.

    SvaraRadera
  9. Roligt tema och tänk vad du klär bra i mustasch (omöjligt ord att stava till.

    SvaraRadera
  10. Snygg mustasch! Söta rosetter också. Mycket trevlig alltihop!

    SvaraRadera
  11. Ninni: Tack =)

    Sara S: Tack! Ja, den är kanon! Jag utsatte den för allt du nämnde =)

    Sminkhörnan: Tack =)

    SmsinkJante: Tack! Jag är själv förvånad, kanske borde jag köra mustasch oftare? =)

    Sminkan: Tack =) Jag kan rekommendera både mustasch, Flamingo och rosetterna =)

    SvaraRadera
  12. Fröken Frodig17 maj 2010 kl. 19:42

    Kul grej! Söt mustasch också :)

    SvaraRadera
  13. Shit vilken söt mustasch, du måste ha varit bedårande!

    SvaraRadera
  14. Fröken Frodig: Tack =)

    Emma P: Tack snälla du!

    SvaraRadera