lördag 15 maj 2010

Lila lördag - ögon



För att matcha naglarna nedan visar jag er en lilarosa sminkning med Cliniques sommarpalett Brandied Bonze. Jag har använt den rosaguldiga skuggan på inre halvan av ögonlocket och upp mot brynbenet. Den lila skuggan ligger sedan i yttre ögonvrån, lite längs med övre fransarna och yttre delen av globlinjen. Kajalen är 24/7 glide-on eye pencil från Urban Decays i Lust. Lust är egentligen lite blåare äv vad jag hade tänkt. Rockstar, som jag använt här, harmonierar egentligen bättre med de övriga färgerna.

Nu ska jag sminka mig fort som sjutton, sedan blir det kalas! Hoppas att ni får en riktigt trevlig lördagskväll!

10 kommentarer:

  1. Jag menar ba va älska lila! Hihi! Själv har jag tagit mig en jättelång cykeltur i Slottsskogen med sonen nu på lördagkvällen, underbart ljummet i luften och nästan folktomt. Underbart!

    SvaraRadera
  2. Jättefin lördagssminkning!

    SvaraRadera
  3. Ninni: Tack =) Vad skönt det låter med cykeltur!

    Emma P: Tack!

    Sminkan: Tack!

    SvaraRadera
  4. Snyggt! Det blålila och "bronsiga" passar fint ihop.

    SvaraRadera
  5. Kajsa Kavat: Tack! Ja, förvånade bra! Den rosa skuggan är verkligen speciell. Den är både kallt rosa och skimrar i varma metallfärger samtidigt. Passar till det mesta!

    SvaraRadera
  6. Sofia (nibblah)22 maj 2010 kl. 13:25

    Gillar färgkombinationen skarpt :) Lust ser urtjusig ut, väldigt snygg vinge!

    SvaraRadera