tisdag 11 maj 2010

Knalligare pasteller med IsaDora




Efter att ha visat IsaDora Delerious i bloggen igår blev jag väldigt sugen på att hugga in på den i morse. Det blev grönt, rosa och lite gult på ögonen, kombinerat med kall rosa på kinder och läppar. Vad gillar ni bäst, skimmer och mer färg som här, eller skirare och matt som med Cupcake Matte?


Till ögonen använde jag kvintetten IsaDora Delerious, UDPP, kajalen Green Card från Make up store, Clinique High Impact Mascara och Touche Èclat från YSL under ögonen.


Till t-zon, kinder och läppar: Pore Minimizing Refining Serum, Quick Blush i Pronto Pink och nya läppglanset Superblam Moisturizing Gloss i Grapefruit, allt från Clinique.


Jag bjuder på en dagens läppar också, även om glansets färg knappt syns.

13 kommentarer:

  1. Jag är ju vän av skimmer, men omväxling förnöjer.

    SvaraRadera
  2. Mer färg är alltid bättre! ;D

    SvaraRadera
  3. Vad snyggt med färg, och jag gillar mycket färg! :)

    SvaraRadera
  4. Supersnyggt Kerstin! Jag föredrar definitivt denna framför den matta. Matta skuggor utan ös tycker jag är rätt oförlåtligt, även om de är fina på dig. Jag tycker att matta skuggor ska vara bra pigmenterade, annars har de inget existensberättigande hos mig...

    SvaraRadera
  5. Skimmer och färg för det gör sig bättre på bild. (Fast omväxling är nog ändå roligast.)

    SvaraRadera
  6. Snyggt, Skimmer diggar Badis! Batman också!:)

    SvaraRadera
  7. Ninni: Det är ungefär min grundinställning också =)

    Sminkan: Jag anade att du skulle skriva ungefär så =) Om jag vore tvingad att välja skulle jag också välja färg.

    Makeuponista: Tack! Jag också!

    Emma P: Tack! Det är verkligen lurigt med pigmentring på matta skuggor. Många är fjösiga! Jag borde skaffa fler med mer ös.

    Sara S: Det där med bilderna har du verkligen rätt i! Om omväxlingen också =)
    PS. Stort grattis till jobbet =) DS.

    SminkJante: Jag utlovar mer färg och glitter =) Förhoppningsvis redan ikväll =)

    Badbomben: Tack! hälsa Batman! Hans päls ser ut att skimra fint =)

    SvaraRadera
  8. Fröken Frodig12 maj 2010 kl. 20:46

    Färg färg färg! Alltid kul med färgglada sminkningar :)

    SvaraRadera
  9. linda/bettieli12 maj 2010 kl. 21:14

    åh jättefint! härliga nyanser!

    SvaraRadera
  10. Fröken Frodig: Färg ska det bli =)

    Linda: Tack!

    SvaraRadera
  11. Köpte det läppglanset på en resa till Italien jag nyss gjorde, älskar det!

    SvaraRadera
  12. MumboJumboo: Vad kul! Det är verkligen skönt på läpparna!

    SvaraRadera