söndag 11 april 2010

OPI Red


När jag begav mig mot föräldrahemmet i fredags för att fira min födelsedag (och min mammas annalkande dito), glömde jag märkligt nog ta med mig ett lämpligt nagellack. Turligt nog är min mamma också ganska välförsedd på lackfronten, så jag kunde låna vackra klassiska OPI Red av henne. Utöver att lacket är grymt snyggt, är det lättmålat och vältäckande. Här har jag endast ett lager.



OPI Red är alltså det perfekta röda nagellacket, ett krämlack med ett litet, litet uns skimmer i. Färgen är klassiskt "rent" röd. Bilderna är tagna i solljus, med svag blixt i fönsterljus och utan blixt inomhus. Sminkningen som matchade lacket dyker upp här imorgon, kanske även en liten bild på klänningen!



Tusen tack för födelsedagsgratulationerna! Ni är världens bästa läsare och bloggkollegor!

8 kommentarer:

  1. Nej va fint det var, den skulle bli jättefin på mina tånaglar. Ska på KICKS till veckan o se om jag hittar den, lacktok som man är.

    SvaraRadera
  2. Den påminner lite om High Roller faktiskt.

    SvaraRadera
  3. Wow, ett lager, det var inte illa. Fin färg med, men jag känner mig personligen inte så bekväm i röda krämlack...

    SvaraRadera
  4. Riktigt snyggt och så täckande. Grattis i efterskott.

    SvaraRadera
  5. Wow vilken täckning! Den här ska jag fundera på, tror den skulle användas mycket.

    SvaraRadera
  6. Peter: Ja, spana in! Du har nog helt rätt i att den påminner om HR!

    Emma P: Det är inte dumt! Hur kommer det sig att du inte trivs i röd kräm?

    SminkJante: Dubbeltack =)

    Badbomben: Det är absolut ett lack med stort användningsområde!

    SvaraRadera
  7. Jag använde det otroligt mycket under min gymasietid. Då bar jag nog uteslutande röda krämlack nästan, tror jag blev mätt på det då. Det händer att jag använder lite mörkare röda krämlack men klarröda går helt bort. Rött skimmer däremot är en helt annan sak, det trivs jag ypperligt i:)

    SvaraRadera
  8. Emma P: Aha, låter lite farligt att man kan bli mätt på röda krämlack =)

    SvaraRadera