måndag 26 april 2010

Aprikos och periska




Dagens öga gick, liksom naglarna, i aprikosa toner. Sminkningen blev fin, och jag trivdes i den. Själva de aprikosa färgerna är dock inte helt lätta att fånga på bild...




...De är väl för lika min resten av mig! Hur som helst är persikorouget Georgia från Benefit fantastiskt fint! Jag använder den oftast som highlighter eller för att värma upp andra rouge, men på min extremt ljus hud kan den även funka som rouge. Den aprikosa ögonskugan kommer ur IsaDoras vårpalett från förra året, Blooming Spring. Plocka fram den om ni har den!


Georgia, Blooming spring och Benefitskuggan Bikini Line.


Basen vill också vara med på bild. Den ser inte lika festlig ut, men det kan ju vara intressant ändå! GloPressed Base, Clinique High Impact Mascar, UDPP, Stila Smudge Pot i Bronze och Lancôme Effacernes Concealer.

6 kommentarer:

  1. Väldigt snyggt och klädsamt! Fina bilder dessutom. De är lite coolt med skuggan i den första:)

    SvaraRadera
  2. Aprikost känns klockrent på ögonen i vår!

    SvaraRadera
  3. vilket härligt skimmer, ibland räcker det med precis just det!

    SvaraRadera
  4. Jättesnyggt! Gillar att dina fina fräknar syns! Så sött!

    SvaraRadera
  5. Emma P: Tack! Bra att du gillar skuggan, hur jag än gjorde skuggade jag mig själv lite. Det är inte lätt kl 7 på morgonen =)

    Des: Instämmer =)

    Maya: Tack!

    Ninni: Tack! Jag gillar dem också, nuförtiden =)

    Sminkan: Tack!

    SvaraRadera