lördag 6 mars 2010

Dagens öga: IsaDora Cupcake Matte




I eftermiddags när jag skulle sätta penslarna i min nya skuggduo Cupcake Matte valde jag att lägga skuggorna à la MAC loves Barbie - grönt på hela rörliga ögonlocket och rosa i globlinjen. Skuggorna är helt fantastiska! Mycket bättre pigmentering och hållfasthet än vad jag tycket att matta skuggor brukar ha. Bra där, IsaDora (även om jag fortfarande undrar vad som hände med den utlovade penseln...)!


För färgen stod alltså Cupcake Matte från IsaDora, helmatta rouget Luxury från Make up store, UDDP, kajalen Zero, IsaDora VibraLash Mascara (också från shoppingturen) och läppglanset Her Glossiniess i Who are you wearing? från Benefit.


Dagens sminkning var nästan helt matt, men liiite skimmer hade jag ändå på bryn- och kindben i form av That gal från Benefit. Övrig bas är Industrial strength concealer Boi-ing och Powderflage från Benefit, GloPressed base från gloMinerals och Inliner kajal i Blonde från IsaDora.


Dagens läppar: Her Glossiniess i Who are you wearing? från Benefit.




Eftersom jag själv är lite smått förälskad i min nya skugga får ni stå ut med ett lååångt inlägg, jag vill gärna visa upp de underbara sidenmatta färgerna under olika ljusförhållanden.


Till sist: swatches på skuggorna (på UDPP) och rouget i starkt ljus. Bilderna är klickbara.

Nu är det snart dags att dra igång matlagningen. Ha en riktigt skön lördagskväll!

8 kommentarer:

  1. Jättehärliga färger! Tråkigt att det inte var någon riktig pensel, minns att jag läste om att det skulle vara det!

    SvaraRadera
  2. Jag blir bara mer och mer sugen på cupcake ju mer jag ser :-)

    SvaraRadera
  3. Ninni: Tack!

    Makeupoinsta: Tack! Det hade varit spännande att höra varför det ändrat sig..

    Helena: Den är väldigt fin =)

    SvaraRadera
  4. Det är en hel del Barbie loves MAC över det. och det är ju en av de allra finaste lookarna, så jag gillar såklart massor!

    SvaraRadera
  5. Emma P: Tack! Jag tröttnar liksom aldrig på grönt och rosa tillsammans!

    SvaraRadera
  6. linda/bettieli7 mars 2010 kl. 22:52

    ahhh va fint, vill ha denna duo jag med!!!!

    SvaraRadera
  7. Linda: Tack! Den är som gjord för dig =) Köp!

    SvaraRadera