lördag 27 februari 2010

Span på stan


Jag var ute på en liten jakttur i Malmö igår och har ett litet tips och några swatches att bjuda på. UtförsäljningenMake up store var dessvärre slut, men det var lika bra det, jag skulle ju egentligen inte handla. Nu finns det fynd att göra på annat håll, nämligen på Matas. Där har de 40% rabatt på hela GOSHs sortiment. Jag idkade avhållsamhet även idag, trots att mina erfarenheter av märket är positiva. Rougehjulet här på bilden är lite som en glittrigare budgetvariant av det från Smashbox vårkollektion.


Åhléns City var deras Colour City i full gång. Jag passade på att ta mig en närmare titt vid Lancômedisken. Ôh my Rose är en av de allra finaste vårkollektionerna, både i år och någonsin. Jag vill ha nästan allt. Det är nog faktiskt värt ett eget inlägg så småningom! Just idag testade jag:

- Ink Artliner, som fånigt nog inte verkar finnas i petrol i Sverige. Väldigt bra att måla med, dock.
- Lancômes vanliga kajal, Le craoyn khôl, i petrol. Fin!
- Le Khôl gloss, en härligt glossig tjock kajalpenna.
- BB Kiss som är en slags krita som benämns som "liptoy". Skojig sak i fin färg! Den är lite mindre orange än vad som framgår av mina bilder. Troligen passar den bra med CORALista.

Ska ni ger er ut på Colour City? Ni har väl inte missat att Kicki bloggar åt dem?

9 kommentarer:

  1. Åh, den där butiken Matas verkar vara ett underbart ställe. 40% - det är bra rea det! Många butiker tycker de är generösa när de ger 10%, urfjuttigt!

    SvaraRadera
  2. Ninni: Ja, riktig rea ska det vara! Matas är trevligt, de brukar ha både bra erbjudanden och bra reor.

    Millah: Tack för tipset!

    SvaraRadera
  3. Vet du om Matas ska sluta sälja Gosh?

    SvaraRadera
  4. SminkJante: Jag hoppas inte det! Det vore ju inte alls bra =( Det fanns ingenting som tydde på det i butiken.

    SvaraRadera
  5. Åh den utförsäljningen skulle jag ha velat vara på, hade inte kunnat hålla fingrarna i styr, älskar Gosh.
    Du har en award att hämta på min blogg :)

    SvaraRadera
  6. Jag har också varit på en liten jakttur i Malmö! Fast jag gick på lördagen, annars hade vi kanske nästan gått om varandra... Var nog i ungefär samma butiker helt klart:) Spanande inte in Colour City, var helt omedveten om att grejerna hade lanserats. Men Lancôme är i nuläget lite för dyra för mig ändå så i ärlighetens namn var det nog lika bra... Blev lite andra prylar dock, bland annat några småsaker från Gosh.

    SvaraRadera
  7. SkönhetsTezz: Ja, Gosh är inte dumt! Vad spännande med en award, jag ska genast klicka in och läsa!

    Emma P: Nästa gång du kommer till MAlmö kan vi ju ta en gemensam runda =) Lancome är för dyrt för mig också, iallafall i Sverige. Jag hoppas hårt på Englandsbesök, eller möjlighet att handla genom bulvan. Skuggkvartetterna är nästan 200 kr billigare där!

    Det ska bli spännande att höra mer om vad du fick med dig från GOSH. Jag hoppas på blogginlägg omd det!

    SvaraRadera
  8. Det vore jättekul, det gör jag gärna!

    Usch ja, Lancôme är läbbigt dyrt. Bra om du har möjlighet att shoppa den i England istället...

    Det kommer ett inlägg med mina inköp imorgon eller på onsdag. Idag måste vi ju fokusera på boktemat:)

    SvaraRadera
  9. Emma P: Jag boktema! Jag kommer genast klickande...

    SvaraRadera