måndag 1 februari 2010

Min sminksamling

Makeuponista drog för ett tag sedan igång en kul utmaning genom att visa hela sin sminksamling. Jag ville genast hänga på, men det tog ett tag innan jag lyckades fotografera min. Här kommer den!


Merparten av mitt smink ligger i fyra fina små byråer från Muji. I vanliga fall står de ovanpå en byrå, men här har jag ställt dem på sängen för att kunna fotografera.


I översta lådan i den vänstra byrån huserar blandade ögonskuggor från Urban Decay, Stila, Chanel, Brite Bird och IsaDora. Dra iväg en kommentar om ni ser något i samlingen som ni önskar en mer utförlig presentation av!


I nästa låda ligger de flesta av mina skuggor från Lancôme och Clinique.


Sedan är det blandad konfekt från bland andra Viva la Diva, MUS, Face, Dior, IsaDora och 17.


Längst ner i "ögonbyrån" finns mina kajalpennor. De är många! Hade inte Kajalpennan varit upptaget när jag började blogga hade jag, av min samling att döma, lika gärna kunnat heta det som Skimmerskuggan...


Överst i nästa byrå bor mina rouge och en multipalett från Benefit.


Sen kommer krämrouge, en och annan highlighter och olika sorters krämskuggor.


Blandade basprodukter...


Och till sist lite läppglans.


Tidigare hade jag nästan allt sminket i denna byrålåda. Hur sjutton fick det plats!? Nu finns där tillfälligt undanplockat "sommarsmink" i necessären längst upp till vänster, pigmentprover och "överblivna" skuggor längst upp till höger, flytande eyeliners och fransar, alla mina läppstift, samt några äldre multipaletter från Clinique i nedre högra hörnet tillsammans med lite blandade krämer som inte riktigt har någon annan plats...

En del penslar och varje-dag-prylar, som maskara, UDPP och concealer, bor i badrumsskåpet. Det är svårare än man kan tro att fotografera allt sitt smink. Hur jag än försökte var det några prylar som gömt sig i olika necessärer och handväskor...

Följ länkarna till andra sminkbloggares samlingar här hos Makeuponista!

12 kommentarer:

  1. Älskar Muji-lådorna! Dessvärre är det nog dags för mig att inhandla ett par st till.

    Härlig samling, alltid trevligt att se en ordentlig blandning av olika märken och paletter. :)

    SvaraRadera
  2. Tina: Kul att du gillar smalingen! Jag behöver också fler byråer =)

    SvaraRadera
  3. Vilken urhärlig samling och vilken fin ordning du har på allt! Man blir ju så sugen på att sminka sig när man ser allt kul!

    SvaraRadera
  4. Muji i våra <3!

    Jättefin samling, men jag är lite konfunderad över att mycket ligger i sina kartonger? :) Tar inte det lång tid på morgonen, om du ska öppna dom och ta ur först?

    SvaraRadera
  5. Ninni: Tack!

    Maria: Ja, Muji är bäst! Det här med kartongerna är jag när jag är som fånigast =) Vissa grejer som jag är extra rädd om eller som ligger i särskilt fina förpackningar får ofta bo i sin kartong ett bra tag hos mig. Morgonrutinerna är knöliga som de är, jag går upp så mycket tidigare än min sambo att jag ändå måste ha plockat ut det jag ska ha till badrummet kvällen före. Så skum är jag ;-)

    SvaraRadera
  6. Åh vilka godbitar du har i din samling! :D

    SvaraRadera
  7. Åh, vilken imponerande samling, söt! Blir verkligen avis, men tycker mig sakna dina nagellack i samlingen?;)

    SvaraRadera
  8. Åh, vad roligt att se din samling!
    Jättefint ordnat och massor med smaskiga grejer!

    SvaraRadera
  9. Makeuponista: Ja, jag känner mig ganska nöjd. Samlingen blev ju överskådlig även för mig nu =)

    Basteth: Tack! Jag glömde visst dem *skäms* Jag får visa dem i ett annat inlägg!

    Sminkan: Kul att du gillar den. Tack =)

    SvaraRadera
  10. fin samling, och vilken fin ordning! jag har allt i en byrålada där det skramlar omkring hej vilt.

    SvaraRadera
  11. Åh vilken fin sminksamling Kerstin! Du har en sån samling som verkligen är kul att titta i, eftersom du har mkt fina paletter, skuggor rouge med mera från roliga märken och i så himla fina förpackningar.

    SvaraRadera
  12. Karin: Tack! Ordningen på bildern är inte riktigt representativ för verkligheten =)

    Emma P: Tack =) Det är väldigt kul att visa den också, den framstår som roligare när man ser den lite genom andras ögon, och inte bara i halvmörkret kl 6 på morgonen =) Just spridnignen på märken tycker jag också är extra kul!

    SvaraRadera