fredag 26 februari 2010

Dagens ögon med IsaDora Creamy Nudes


Så här såg det ut när jag högg in på min nyfunna vän IsaDora Creamy Nudes.


Här se ni den fina paletten igen, vill ni se mer av den och swatches, rulla ner, eller klicka här.


Man kan måla mjukt och matt grått som idag: först skugga 5 på yttre halvan o globlinjen och skugga 2 på inre halvan, sedan skuggornas skimrande motsvarigheter, 4 och 3 över för att mjuka upp och skimra till...


Eller göra en skir variant med skugga 1 och 2 på ögonlocket, måla grå kajal och lite av skugga 4 i globlinjen....

Eller förstärka den förra varianten med lite 3 mitt på och en blandning av 4 och 5 i yttre ögonvrån och i globlinjen. Variationsmöjligheterna är många! Paletten är väldigt mångsidig (även om min appliceringsteknik inte är det, förslag?), och jag gillar den skarpt.

6 kommentarer:

  1. Fin palett! Färgerna passar dig =) jag är mer en crazy colour girl men denna passar dig fint!

    SvaraRadera
  2. Aida: Tack! Jag trivs i både lite mer nedtonade och färgglada sminkningar.

    SvaraRadera
  3. Den är så himla fin den här paletten- jag kunde inte heller hålla mig från att köpa den. Jag tror det inte finns några bilder som gör den rättvisa- man måste helt enkelt se den i verkligheten :-) Förresten så passade du väldigt bra i Mildew skuggan- just den gröna nyansen funkade bra på dig :-)

    SvaraRadera
  4. Veronica: Ja, den kommer inte till sin rätt på bild, den måste ses! Tack =) Mildew kommer att bli en favorit här!

    SvaraRadera
  5. Jättefina sminkningar Kerstin! Jag förstår att Creamy Nudes tilltalade dig:)

    SvaraRadera
  6. Emma P: Tack! Just nu är jag närmast fixerad vid paletten =)

    SvaraRadera