måndag 7 december 2009

Dagens öga, läppar och klor



Idag gjorde jag en väldigt neutral ögonsminkning, men la desto mer krut på jämn och fin hy med lyster. Det kan behövas en måndagsmorgon! Svårt med bilderna, trots att jag fotograferat mitt på dagen.


Här är en bild från i fredags också. Sminkningen är nästan exakt likadan, men ljuset är väldigt annorlunda!


Glo Pressed base, Sculpt and shape från MAC, Coralista och Powderflage från Benefit, Cliniqueduon Deco Dence, concealern Boi-ing från Benefit, UDPP, 24/7 Corrupt och High impact mascara från Clinique.

Dagens naglar med Essies Mint Candy Apple får också vara med på ett hörn. Lacket kändes faktiskt bättre framåt dagen! Visst matchar det fint med mitt läppglans? Läppglanset Superbalm tinted lip treatment är en storfavorit i handväskan. Det kommer från Clinique och färgen heter Raspberry tint.

4 kommentarer:

  1. Fint smink, och nej, vacker hy med lyster är verkligen inte att förakta:) Dessutom så tycker jag nästan att naglarna är snyggare idag, och snygga naglar är ju heller inte att förakta liksom;)

    SvaraRadera
  2. Emma P: Tack! Ja, ibland får ögongen stå tillbaka för naglarna. Jag gillade dem också bättre efterhand.

    SvaraRadera