måndag 14 december 2009

Bohemian Rhapsody+ LipGloss Bitch


Jag har en hektisk måndag, och visar därför min ögonsminkning från i lördags. Sminkningen var en guldig och lila variant, anpassad för att både kunna gå på disputation och lillasysters födelsedagskalas.


Jag har använt en ljus beige skugga och en guldig ur IsaDoras Bohemian Rhapsody tillsammans med LipGloss Bitch från Brite Bird. LipGloss Bitch är en helt underbar varm lila färg med fint skimmer, den passar verkligen bra i varma sminkningar, tycker jag. Tillsammans utgör väl denna paletten och skuggan nästan 6 Devil May Dare Warm Eye Shadows från MAC som jag skrev om i helgen. Jag kanske ska försöka avhålla mig från den? Utöver skuggorna använde jag High Impact Mascara från Clinique, UDDP, Coralista från Benefit och kajalen Rockstar.


Jag kan inte låta bli att visa er den galet goda polkagris-cheese caken min lillasyster hade bakat till kalaset. Helt fantastiskt god och fin!

7 kommentarer:

  1. Åh vad fint smink, och åh vilken fin tårta. ser att du och syrran har nåt gemensamt;)

    SvaraRadera
  2. Jättefint smink och bilden på cheesecaken, yum yum yum..cheesecake är de godaste som finns nästan :P

    SvaraRadera
  3. Vackert, lila och guld är så tjusigt ihop. Den där tårtan skulle jag gärna smaka på. :)

    SvaraRadera
  4. Emma P: Tack! Å jajemän =)

    Linda: Tack =) Ja, särskilt tillsammans med polkagris!

    Kajsa Kavat: Tack! Den var lika god som den ser ut :)

    SvaraRadera
  5. Läcker makeup! Du är jättefin i de färgerna!

    SvaraRadera
  6. Sminkan: Tack! Jag trivs bra i dem.

    SvaraRadera
  7. FIIint!
    Och så himlans god den där "randiga saken" ser ut! Idag ska jag och systrarna baka pepparkakor:P

    SvaraRadera