onsdag 30 december 2009

Barbieögon med modig Barbiepalett



Boldly Beautiful Eye Shadow Palette från Stila gavs i USA ut under namnet Barbie Loves Stila All Doll'd Up Eye Shadow Palette. Detta får mig osökt att tänka på MAC:s fina Barbiekollektion, och igår gjorde jag en variant på en av sminkningarna därifrån. Den rosa skuggan kommer inte riktigt till sin rätt på bilderna, det är mer tryck i den än vad som syns.



Sminkan gjorde en utrjusig sminkning med likande färger igår. Jag ska absolut testa en mer korallig rosa en annan gång!


Utöver paletten använde jag O-glow och O-gloss från Smashbox, 24/7 glide-on eye pencil från Urban decay i Grafitti och All about eyes concealer och High Impact Mascara kommer från Clinique.


Jag använde den gröna skuggan på hela rörliga ögonlocket, den rosa i globlinjen och den beiga i den högra trion som highlighter.

6 kommentarer:

  1. Snyggt! Jag älskar verkligen barbiesminkningen, en av de allra snyggaste promobilderna jag vet, så detta är ju såklart en given vinnare:)

    SvaraRadera
  2. Emma P: Tack! Jag instämmer helt om promobilden, och man tröttnar aldrig på kombinationen.

    SvaraRadera
  3. Jättefint! Vilka vackra nyanser i paletten! Jag håller med Emma, det är en skitsnygg sminkning på promobilderna och den tål att tolkas igen och igen! Älskar färgerna och att den är både mjuk och färgglad samtidigt!

    SvaraRadera
  4. Älskar promobilderna till Barbie Loves MAC, jättefin sminkning och Gott nytt år =)

    SvaraRadera
  5. Linda: Tack, och tackdetsamma!

    SvaraRadera