torsdag 22 oktober 2009

Dagens öga: håhåjaja...



...nu är tiden utan vettigt dagsljus här. Redan! Bland ca 50 bilder var dessa fyra miserabla de bästa jag hittade. Under spotlight, i dagsmörker på balkongen, mer spotlight och galet med blixt. Suck! Temat för dagen är auberginelila Rockstar och tre bakade skuggor: Half Baked, Baked och Twice baked. Ni har sett det förr, och ni lär få se det igen, för detta är en höstig mejk jag verkligen trivs i.


Va Va Voom volume mascara från Boots 17, Get baked skuggkvartett, 24/7 Glide-on eye pencil i Rockstar och Eyeshadow Primer Potion från Urban Decay, solpuder från Shiseido samt concealern Boi-ing och primer/highlightern That gal från Benefit. Powderflage och rouget Quick blush Pronto Pink (Clinique) kom visst inte med på bild. Spana här och här istället!

7 kommentarer:

  1. Kerstin: Ytterligare ett China Glazelack har inhandlats o det blev nr 56 (drastic) som är ett mörkt vinrött lack. Jag har precis målat på andra varvet på mina tånaglar nu innan man går till kojs. Jag tänkte besöka min nagelterapeut i morgon o se om hon har en dropintid för mina naglar(händer) samt om hon har fått hem några nya spännande färger på nagellack, är sugen på något blått eller lila lack! Sköt om dig/Peter

    SvaraRadera
  2. Det framgår inte i inlägget vad du har för kamera - vänligen skriv det så kanske jag kan hjälpa dig.

    SvaraRadera
  3. Peter: Låter fint o höstigt! Å mysigt med nagelterapeut =) Min lila favoriter är nog HM:s Glamourama och Essies SexyDivide. Av blå lack är favoriten Russian Navy. Jag tror att det finns bilder på dem under "Dagens naglar" här intill.

    Anonym: Jag kan behöva lite tips =) Min kamera är nog inte så bra (utöver att den är vattentät, det är bra ibland!). Kameran är en Pentax optio (?)

    SvaraRadera
  4. Det ser ju superfint ut tycker jag. Och helt okej bilder, även om det kanske inte är dina bästa..

    SvaraRadera
  5. Ja, vad ska man säga om Pentax Optio... Inte den bästa kameran, men man får jobba med det som man har.

    Om det går, gå ifrån Auto-inställingen och använd manuell ISO istället. Ställ in ISO på 400 alternativt 800 så brukar ljuset bli bättre. Problemet man kan få då är större avatarer i bilderna.

    Man kan även ändra öka slutartiden, då måste man hålla kameran still längre tid - inte säkert att detta går att ändra på i en kompaktkamera som du har.

    SvaraRadera
  6. Anonym: tack för tipsen, jag får prova mig fram.

    SvaraRadera