söndag 27 september 2009

Gårdagens: flipside + twice baked



Idag slösades inget smink på min snoriga nos, men igår åkte en hel sminkning på i en piggare stund. Mörkturkost (jag kämpar mot anglicismen teal) och mörkbrunt med favoritpaletten Get baked från Urban Decay. Stirrig och oskarpt om vartannat. Ögat längst ner till vänster visar färgerna bäst. Det längst ner till höger gör intensiteten rättvisa.


Rouget Blushing blush från Clinique i 110 preacious posy, Va va voom mascara från 17, UDPP, 24/7 Glide-on eye pencil i Flipside, skuggorna Twice Baked och Flipside, Sun radience Skin tone perfector 02 Bronze glow utblandad med dagkräm och Airbrush concealer (neutral fair 04) från Clinique.


Alltid glömmer jag något när jag ska fotografera produkterna jag använt. Just som jag kompletteringsfotat Crystal radience (highlighter på brynben) och Powderflage kom jag på att jag även duttat lite av de ljusa Benefit-skugga Bikini line i de inre ögonvrårna.

4 kommentarer: