torsdag 20 augusti 2009

Ett steg ur bekvämzoonen



Idag blev det lite fantasilöst samma palett som igår, dock experimenterade jag lite med en färg jag sällan använder, nämligen ljusblått. Det kändes lite ovant, men ganska bra. Skuggan Twighlight är riktigt fin, och den borde bli använd oftare!


På kinderna hade jag Coralista från Benefit och matt solpuder från Shiseido ovanpå mineralfoundation frin IsaDora. På och kring ögonen använde jag skuggorna moonlight, twilight och wheat från StilaUDPP, concealern Boi-ing från Benefit, Naturally glossy mascara från Clinique och 24/7 Glide-on eye pencil i Bourbon.

10 kommentarer:

  1. Spännande att göra lite nytt. Fint.

    SvaraRadera
  2. Svar: Det är den också:) Du gillar väl clinique precis som mig? Har för mig att du brukar använda deras produkter i dina underbara sminkningar. Har du något tips på bra makeupprodukter därifrån?

    SvaraRadera
  3. Fint!

    Vad gillar du IsaDoras mineralfoundation? Jag har haft den förut, precis samma nyans också faktiskt.. :)

    SvaraRadera
  4. SminkJante: Tack! Jag ska börja göra nya saker lite oftare =)

    Emielie: Vad snäll du är =) Om jag har tips? Jojomän! Jag lovar att återkomma med det inom kort!

    Käthe: Tack!

    SvaraRadera
  5. Marybeth: Tack!
    Jag gillar är lite kluven till IsaDoras mineralfoundation. Min erfarenhet av just mineralfoundations är begränsad, jag vill väldigt gärna gilla dem, men jag är lite osäker på hur de ska vara när det är som bäst =) Nu har jag precis använt den några dagar i rad och trivts. Den funkar betydligt bättre med min Viva la Divakabuki än med IsaDoras egna.
    Vad tycker du?

    SvaraRadera
  6. Snyggt och vackert skimrigt!!

    SvaraRadera
  7. Bra att du vågade - för det blev ju hur fint som helst! Det är så härligt att se på dina skimrande ögonsminkningar.

    SvaraRadera