fredag 12 juni 2009

Regnig fredagsmejk


Här kommer en regntung dagens i gråblå toner. Färgerna var inte helt lättfångade i bristen på dagsljus, något mellanting mellan bilderna stämmer.


Basprodukterna till ögonmjeken är nästan alltid samma: concealern Boi-ing 01 från Benefit, Naturally glossy mascara i Jet brown från Clinique, UDPP och en ljusbrun brynpenna från H&M.



För färgen i dagens sminkning står cliniqueskuggan Sea shore, IsaDoras Smoky Eye (skugga nr 2 och 3), rouget Luxury från Make up store och 24/7 Glide-on eye pencil från Urban Decay i Gunmetal.

4 kommentarer:

  1. emelie: Ja, regn är inget kul!

    SvaraRadera
  2. Oh, den där clinique-duon hade jag också, och den såg ungefär lika dant när jag gjorde mig av med den också. Man såg faktiskt botten.:) Tyckte inte den var så välpigmenterad så jag tog massor av skugga på borsten varje gång så sen bytte jag bort den.:) Synd, för väldigt fina färger minns jag att det var.

    SvaraRadera
  3. Basteth: Jag håller med om att den inte är särskilt välpigmenterad. Jag använder den ganska sällan, men färgerna är fina och jag har inga andra skuggor som liknar dem.

    SvaraRadera