fredag 22 maj 2009

Sminkpackning och dagens på resande fot

Denna helgen befinner jag mig, precis som förra helgen, på resande fot. Helgens äventyr innehåller rent skönhetsmässigt mest solskydd, men förr veckoslutets kombination av kurs med jobbet och släktkalas innehöll mer smink. Jag tänkte visa er min minimala (nja) packning, och vad jag fick ihop för sminkningar med den.


Färg till ögonen i form av IsaDorapaletterna Blooming spring och Smoky grey, kajalerna Green card från MUS, Lust och Gunmetal från Urban Decay och tealblå Juniper från Clinique.


Basgrejer till ögonen, Naturally glossy mascara från Clinique och UDPP.


Färg till kinderna: Benefit Coralista och Pronto Pink från Clinique.


Bas: You rebel lite från Benefit, Sun radience Skin tone perfector från Lumene i 02 Honey glow, Boi-ing från Benefit, och Crystal radience Skin tone perfector från Lumene.


Grått och lila på dagen på kursen. Smoky grey + Lust.



Grått och lila på konfernsmiddag. Smoky grey + lila skuggan ur Blooming spring + Lust.


Skirt grönt och rosa ur Blooming spring på dagen på konfernes. En liknande mejk från kalasförberedleser på lördagen fastnade inte på bild. Då hade jag grönt på ögonlocket och brunt i globlinje och längs övre fransrad.


Lite släktdiskret teal till kalas. Var som vanligt lite knalligare i verkligheten =) Kanske inte alls en liten packning, men jag var nöjd med kombinationsmöjligheterna och hur jag fick ihop matchningar till olika kläder och tillfällen.

7 kommentarer:

  1. Men det där såg ju ut att vara en ganska nätt packning! :)
    Lagom stora paletter eller duoskuggor är ju guld när man ska resa bort tycker jag.
    Så får man med sig lite mer på mindre yta.
    Och med dina pennor kunde du ju uppenbarligen variera dig bra också. :)

    SvaraRadera
  2. Kisse: Precis! Pennor o paletter är det bästa =)

    SvaraRadera
  3. Hur ljus är You Rebel Lite? Jag är sugen men vet inte om den är tillräckligt ljus för att passa mig. Vad tycker du om den för övrigt?

    SvaraRadera
  4. Men ja, dte var väl en helt okej packning? Funderar intensivt på hur jag ska packa när jag och min kille åker bort.

    Och snyggt smink förresetn...

    SvaraRadera
  5. Des: You rebel lite är ljus. Jag är rödhårig och har väldigt ljus hy och den funkar bra för mig! I övrigt gillar jag den också! Konsistensen är bra, den sitter där den ska och jag blir varken blank eller torr. Hur den funkar beror säkert lite på vilken kräm man kombinerar med, jag kör alltid dagkräm (just nu lite olika) under för extra fukt.

    Emma P: Packning är klurigt när man helst vill ha med sig allt sitt smink =) Visa gärna upp vad du bestämmer dig för. Jag är alltid nyfiken på necessärpacknignar! Och tack =)

    SvaraRadera
  6. Kul att få se vad du packat med dig! Fina makeuper också, den lila kajalen är supersnygg.

    SvaraRadera
  7. Kajsa Kavat: Kul att du gillar att se packning! Jag tycker också att det är kul =)

    Lust är jättefin,rekommenderas!

    SvaraRadera