fredag 1 maj 2009

Knallblått med sol


Jag hann med tåget och lycks nå mina bilder från igår via nätet! Gårkvällens sminkning var en guldig solig variant med kraftigt blå kajal som matchade kvällens klänning (och vädret). Först lite bildbombning:




Sedan bilder på produkterna jag använde....


Bas och läppar: Concealern Boi-ing från Benefit, UDPP, maskarorna Naturally glossy och Long pretty lashes från Clinique, läppglanset glosswear for lips sheer shimmer i sunshine (den mörkare delen) också från Clinique, brynpenna från H&M och själva färgen; Perfect contour kajal i Royal blue från IsaDora.


Till kinderna: Georgia från Benefit, blushing blush i preacious posy från Clinique och Crystal radience Skin tone perfector och 02 Honey glow från Lumene.


Kvällens tre skuggor var hämtade ur tre olika paletter från Stila. Brun skugga till globlinjen och yttre ögonvrån frpn trion till vänster, ljusguldiga Price (nr 2 från vänster i översta sextetten) till inre ögonvrån och guldiga Oasis (nr 2 från höger i nedersta sextetten) mitt på ögonlocket. Till sist: En blundbild.


6 kommentarer:

  1. Vad skönt att du hann med tåget! Och vad fint sminket blev. Guldbrons och blått är väldigt fint ihop...

    SvaraRadera
  2. Tack! Innan jag högg i med penslarna var jag lite osäker på färgkombon, men när jag var blev klar var jag nöjd!

    SvaraRadera
  3. Fint! Brons/guld är väldigt snyggt tillsammans med den blåa kajalen. Blir sugen på att testa det själv, måste bara skaffa en blå penna först. :)

    SvaraRadera
  4. Kajsa Kavat: Tack! Jag kan rekommendera Isadoras kajal, den är prisvärd och bra.

    SvaraRadera
  5. Jättefin sminkning! Har du förresten tänkt på hur olika vi använder produkter. Vissa gräver mitt i och jag ser att du gräver i nederkant. Kolla även in olika personers läppstift och hur de är formade, lite kul! :-)

    SvaraRadera
  6. Ninni: Tack! Det där med formen på använt smink har du rätt i! Jag har för mig att jag ngn gång sett ett personlighetstest som byggde på hur läppstiftsform. Fånigt, men lite kul =)

    SvaraRadera