tisdag 26 maj 2009

Duokrom dagens


Dagens öga är bronsigt och, även om det inte syns, grönskimrande. Dessa skuggor användes:



Kaki Étonnant, Cybershadow Meteor och Pearl Eyeshadow 35.

Kaki Étonnant är något så ovanligt som en duokromatisk ögonskugga. Den kommer från Bourjois och är bronsbrun, men skiftar i grönt ur vissa vinklar. Jag vet inte riktigt hur den här typen av skuggor brukar vara, men hade hoppas på mer färgskiftningar!



Urban Decays Eyeshadow Primer Potion Sin och kajal från Clinique.


Rouget Worship från FACE och en gammal palett Terra Blush från H&M. Jag försökte mig på lite sculpting med den senare, men det får jag nog öva mer på!

7 kommentarer:

  1. Jättefint skimmer! Sin är en höjdare =)

    SvaraRadera
  2. Snyggt! Så himla underbart metalliskt skimmer... Och förresetn, duochromatisk skugga, typ MAC Blue Brown eller Green Brown eller Blue Brown från MUC?

    SvaraRadera
  3. Det är så roligt att se foto på de grejor du använt.

    Blinget är kanonfint i denna makeup.

    SvaraRadera
  4. Duokromt är det bästa! Både på ögon och klor.:-)

    SvaraRadera
  5. Maya: Tack! Sin är verkligen toppen =)

    Emma P: Tack! De där MAC- o MUC-skuggorna måste jag spana in!

    SminkJante: Tackar! Kul att produktbilderna uppskattas!

    Basteth: Instämmer =)

    SvaraRadera
  6. Vilket fantastiskt skimmer!

    SvaraRadera