lördag 23 maj 2009

Dagens hela helgen


Jag trivs bäst med en gnutta smink, eller i alla fall lite mascara, på ögonen även när jag är "osminkad". Istället för att lulla runt flera dagar i hamnen helt utan smink blir det dagkräm med SPF, minimal ögonmejk och lite rouge. (Sorry för den kassa bilden.)


Naturally glossy mascara från Clinique, Maybelline Color definer i Sweet bronze, brynpenna från H&M och en gammal favorit som åter kommit till heders; Blush délicieux i Nougat poudré från L'Oréal. Rouget skimrar väldigt fint, är persikotonat och lite bronsigt på samma gång. Det sägs vara ett billigare alternativ till NARS berömda Orgasm, men om det stämmer eller ej låter jag vara osagt. Hos mig är det en storfavorit hur som!

När jag tillbringar dagarna utomhus är jag extra noggranna med att solskydda händer och läppar. Denna helgen är det en minitub handkräm med UV-filter från Nivea och nya favoriten Eight Hour Cream Lip Protectant Stick SPF 15 på läpparna som följer mig överallt.

7 kommentarer:

  1. När jag inte orkar sminka mig så kör jag lite concealer och puder iallafall.
    Sen är jag good to go.
    Det är skönt ibland när det får gå snabbt på morgonen! :)

    Tur jag jobbar inomhus, för jag glömmer så lätt av att ta på solskydd i vardagen.

    SvaraRadera
  2. Du är precis tvärtemot mig:) Ska det va så ska det vara ordentligt om jag sminkar mig. Minst komplett underlag, rouge, målade bryn, kajal mascara och glans eller stift. men det är jag, och din modell är nog bättre egentligen...

    SvaraRadera
  3. Kisse: Kul att vi gör så olika =) Jag glömmer nästan aldrig solskydd. Man gör liksom inte det när man är rödhårig =)

    Emma P: Nja, bättre vet jag inte, men annorlunda! Jag har hakat upp mig lite på mina helt genomskinliga fransar och bryn, så det är alltid dem jag målar först.

    SvaraRadera
  4. Ja, fast du ser fräschare ut oftare:) Min modell bygger lite på att jag ska kunna stöna och säga, Åh, jag är helt omsinkad"! hehe...

    SvaraRadera
  5. Emma P: Tack, det är nog en synvilla :-D

    SvaraRadera
  6. Handkräm med SPF borde jag också köpa. Tack för påminnelsen!

    SvaraRadera
  7. Kajsa Kavat: Det är faktiskt inte så dumt, händerna är ju ute mycket =)

    SvaraRadera