fredag 27 mars 2009

Hjälp mig välja festmejk!

På lördag ska jag gå på galej, närmare bestämt en av mina bästa kompisars 30-årsfest. Jag tänkte ha på mig klänningen som syns här till vänster, och vill ha råd från er läsare om min ögonmejk. Spana på bilderna och säg vad ni tycker! Är högerögat eller vänsterögat bäst? Eller har ni några helt andra idéer?





Högerögat: mörkturkost på locket och mörklila i globlinjen.



Vänsterögat: lila på locket och mörkturkost i globlinjen.


Skuggorna och pennorna som medverkar.

5 kommentarer:

  1. Höger öga rostar jag på, och aj,aj vilken snygg klänning! (avundsjuk, jag?? nääh! ;-) )

    SvaraRadera
  2. Jag gillar också höger.. :) Annars skulle jag kunna tänka mig att ha en neutral skugga som skimrar över hela ögonlocket och till globlinjen och sedan snitsa till det med en eyeliner i sammma färg som klänningen.. lite 50-talsvibbar.. :)

    SvaraRadera
  3. Tack för hjälpen! Vilken tur att båda gillar höger bäst, för det är min favorit också. Jag gillar ditt förslag också, Marybeth, men jag är sugen på lite mer färg =)

    SvaraRadera
  4. Vilken fantastisk klädsmak du har! Den klänningen hänger i min garderob och fick fira nyår med mig. ;D Tror också att jag har den där turkosa L'oréal skuggan i mina lådor. Hoppas festen var trevlig. Båda sminkningarna var ju riktigt snygga.

    SvaraRadera
  5. Kajsa Kavat: Tack och tack detsamma =)

    SvaraRadera