tisdag 24 mars 2009

Planettema: Merkurius



Fina Sminkan har temavecka kring planeterna denna vecka. Klart man vill vara med! Idag är det Merkurius och gult som ska inspirera till mejk. Jag har inga gula skuggor (helt orimligt, måste åtgärdas!), så jag omtolkar till guld.



Eftersom jag är hemma idag kunde jag fotografera i dagsljus, men jag tycker ändå inte att djupet i guldet riktigt kommer fram på bilderna. Jag försökte mig på att måla uderfransarna. Jag gör nsätan aldrig det, eftersom jag tycker att det är svårt och lätt kladdar av sig.



Jag använde mig av Oasis från min silvriga stilapalett och Price (och inte Sun som jag först skrev) ur min bronsiga. På nedersta bilden syns också en gammal (vet att man egentligen ska slänga) bronsfärgad maskara från Isadora, Lucky från Urban Decay, mascara från Clinique, ögonbrynspenna från H&M och All about eyes concealer från Clinique.

5 kommentarer:

  1. Väldigt fint och skimrande!

    SvaraRadera
  2. Marybeth: tack! Skimmer är min grej =)

    SvaraRadera
  3. Väldigt fin sminkning! Dessutom så ser paletterna väldigt tilltalande ut!

    SvaraRadera