tisdag 3 mars 2009

Dagens: matt och grå


Dagens ögon är sminkade matt gråa. Jag brukar alltid komma med lama ursäkter här om att färgerna är vackrare i verkligheten osv, men idag stämmer det inte alls. Färgerna, och faktiskt hela sminkningen, gör sig bättre på bild är i verkliga livet, tycker jag.


Till ögonen använde jag bland annat trotjänaren Dusty smoke från Make up store och den nästan aldrig använda Actic duet Autumn rain från Lumene. Tidigare har jag varit nöjd med nästan allting jag provat från Lumene, men denna matta mineralskugga och jag kommer inte överens. Jag kan inte sätta fingret riktigt på vad det är, men det känns inte helt rätt. Om någon har tips på hur man blir vän med en sådan skugga, eller tips på en annan bra matt grå duo eller trio blir jag glad!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar