söndag 15 februari 2009

Eye con




Sedan jag kom hem från minisemestern i London har med stor entusiasm testat Benefits storsäljande ögonkräm Eye con. Benefit säger såhär om Eye con:
Finally, an eye cream that really fades dark circles and won't break the bank! Apply day and night or anytime you like... eyecon is engineered with 'fading action' so your eyes will appear instantly brighter while softening the appearance of fine lines.
Efter två veckors testande morgon och kväll tycker jag att mina mörkar ringar under ögonen blivit något mindre synliga. Om just ögonkrämer tycker jag att det är väldigt svårt att säga något om hur bra de egentligen fungerar. Klart är iallafall att jag inte märkt någon försämring! Eye con är alltså lika bra som ögonfavoriterna All about eyes (Clinique) och budgetfavoriten Lumene Vitamin C + Beautifing Eye Cream. Framförallt känns krämen bra, jag känner mig återfuktad hela dagen (eller natten) och det varken kliar eller stramar.

Kan jag så tänka mig att köpa Eye con? Kanske. Eye con får ett minus i kanten för förpackningen. Visst är den söt, men jag föredrar en mer praktisk och hygienisk plasttub. Med tanke på priset (ca 30$) och glasburken, tror jag att jag håller mig till Lumene ett tag till.

Betyg: 4 av 5

Är väldigt nyfiken på om datorer som inte har IPA installerat som typsnitt kan visa min nördig recensionsrubrik. Kommentera om det ser konstigt ut! Jag får nog kolla lite från jobbets datorer imorgon... Ok, nu ligger rubriken som en bild istället. Allt för att skapa kontinuitet i en kategori på bloggen =)

3 kommentarer:

  1. Sorry, darling, ser ut som du försökt skriva benehuuuun i fonetisk skrift, hehe.;)

    SvaraRadera
  2. Typiskt! Jag får väl ändra lite då...

    SvaraRadera
  3. Åh, den där krämen är jag hemskt sugen på!

    SvaraRadera